Guvernul din Mexic restricționează publicitatea la televizor și în sălile de cinema pentru produse cu conținut caloric ridicat și băuturi răcoritoare, în cadrul campaniei sale împotriva obezității.
Potrivit BBC, interdicția va avea loc între orele 14:30 și 19:30 în timpul săptămânii, și între orele 07:30 și 19:30 în weekend.
În total, 40% din reclamele la băuturi răcoritoare și dulciuri vor dispărea, anunță Totb.ro, fiind înlocuite de produse ce respectă standardele nutritive. Asta în condițiile în care 70% dintre adulții mexicani și 30% dintre copii sunt obezi sau supraponderali, iar 14% din populație are diabet. Mexicul are cea mai mare incidență de cazuri de diabet din cele 34 de state membre ale Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică și găzduiește cei mai mulți consumatori de băuturi cu zahăr din lume, care beau 163 de litri pe an, iar regimul lor alimentar este plin de prăjeli. Experții în sănătate estimează că problemele de greutate ale statului sud-american ar urma să coste sistemul public de sănătate 11,7 miliarde de dolari până în 2017.
Mexicul merge mai departe decât orice altă țară în ceea ce privește restricționarea publicității. Marea Britanie, Norvegia și provincia Quebec din Canada au interzis și ele reclamele la produse nesănătoase în emisiunile pentru copii, dar ele au continuat să apară în emisiuni mai populare, “de familie”, cu audiențe mai mari. Noua măsură din Mexic și taxa de 10% pe băuturi răcoritoare și produse cu conținut caloric ridicat pe care a impus-o la începutul anului, care ar urma să reducă consumul acestor băuturi cu 141 de litri pe an și să prevină astfel până la 630.000 de cazuri de diabet până în 2030, plasează Mexicul în fruntea luptei împotriva obezității. Totodată, începând din 2015, producătorii vor fi obligați să menționeze pe etichetele alimentelor și băuturilor conținutul de zahăr și de grăsimi. Dacă Mexicul va reuși să facă ceea ce nici o altă țară n-a reușit să facă, mai exact să oprească epidemia de obezitate, atunci restul lumii va fi cu ochii pe statul sud-american.