Campania „Fii ECOlogic!” este organizată de grupul de inițiativă al Băncii Mondiale „Glasul Tinerilor”, care este un grup consultativ format din 18 tineri, ce oferă posibilitatea includerii viziunilor tinerilor din țară în programele Băncii Mondiale.
Pe 25 mai, la Chișinău, în incinta magazinelor „Linella”, care se află în sectoarele Buiucani (str. Onisifor Ghibu 7/2) și Ciocana (str. Ion Dumeniuc 12), se va desfășura o amplă campanie ecologică, ce constă în promovarea ideii de înlocuire a pungilor din polietilenă, cu pungi din textil.
Evenimentul va începe la ora 10:30 la magazinul Linella de la Ciocana.
De ce anume pungile eco? Acestea sunt numite astfel, nu datorită faptului că ar fi fost confecționate din materiale naturale, dar, deoarece ele nu au un efect negativ asupra mediului înconjurător. Ele sunt create pentru a înlocui pungile din polietilenă. Acestea din urmă nu sunt supuse descompunerii, astfel încât în timpul arderii, ele elimină substanțe nocive, care în etapa finală, ajung în atmosferă. Pungile din polietilenă, cu ușurință pot fi numite cauza decesului multor păsări și animale. Durata de utilizare a acestei pungi este de câteva minute, iar pentru descompunerea acesteia sunt necesari circa 400 ani. Comparativ cu pungile din polietilenă, acele ecologice pot fi reutilizate. Acestea pot rezista unei mase de până la 30 de kg și datorită rezistenței lor, înlocuiesc aproximativ 8-10 pungi din polietilenă. Renunțând la aceste pungi, fiecare va economisi câte 50 de litri de petrol pe an.
De fapt, nu contează atât de mult cifrele. Important este, că această inițiativă are și un caracter social corporativ, care a sensibilizat și mediul de afaceri, fiind receptive mai multe organizații și companii din Republica Moldova pentru care responsabilitatea socială a afacerilor nu reprezintă un mijloc de a obține o etichetă înaltă în societate. Contribuția acestora constă în valorile etice, atitudine respectuoasă față de oameni, societate și mediul înconjurător.
În Republica Moldova, multe companii, conform propriei inițiative, implementează diverse programe sociale. Însă, la moment nu există careva din ele, care și-ar focusa obiectivul asupra fenomenului ecologic. Iată de ce, Campania „Fii ECOlogic!”, pe lângă scopul de informare, are drept țintă inițierea acelui semnal de alarmă către societate, dar și responsabilizarea mediului de afaceri.