Logo-urile reprezintă emblema specifică oricărei companii, menită să transmită informația cu referire la domeniul de activitate a acesteia. Succesul companiei, depinde în mare parte de logo-ul ei, deoarece clienții își formează o părere în primele 90 de secunde.
Astfel, experții muncesc mult pentru a creea un logo inedit, ce va avea un efect major asupra consumatorilor.
Cercetătorii americani, în frunte cu Alex Hillsberg, au elaborat un studiu ce caracterizează schimbarea emoțională în dependență de culoarea și emblema interprinderii. Un logo reușit este foarte rapid memorat. Potrivit experților de la Universitatea din Amsterdam, 67% dintre copii ce au vârsta cuprinsă între 2-3 ani, pot deja să recunoască compania după emblema sa și s-o denumească.
Vă prezentăm inforgraficul în care au fost incluse câteva dintre cele mai recunoscute companii din întreaga lume și efectul acestora asupra consumatorilor.
#1. Roșul este o culoare activă, emoțională, pasională, ce se asociază cu intensitatea sângelui și a focului. Trezește dragoste, încredere și chiar agresivitate.
#2. Albastru este culoarea profunzimii și stabilității cerului și al mării. Oferă confort, încredere, calm, înțelegere și claritate.
#3. Galbenul se asociază cu bucuria și energia soarelui. Este o culoare ce energizează și bucură.
#4. Verdele reprezintă armonia naturii. Ne face să ne simțim calmi, relaxați, încrezuți, liniștiți și optimiști.
#5. Violetul se asociază cu luxul regalității. Semnifică glamour, putere, nostalgie și romantism.
#6. Portocaliul se referă la fericire, soare și tropice. Trezește entuziasm, creativitate și stimulează activitatea mentală.
#7. Negrul redă oficialitatea și misterul nopții. Transmite îndrăzneală, lux și seriozitate.
#8. Rozul se asociază cu trăsăturile feminine. Această nuanță denotă dragoste, blândețe și sexualitate.
#9. Maro este culoarea forței Mamei Naturii. Transmite suport, încredere și dependență.