Primul joc social din Moldova „Youth @ Work” și-a desemnat câștigătorii. Patru din cele mai interesante proiecte ce au fost puse în joc, au fost astăzi premiate, precum și 10 din cei mai activi jucători.
La evenimentul de premiere au fost invitați câștigătorii dar și ceilalți participanți care au dat dovadă de activism și implicare în timpul jocului. Cele patru proiecte câștigătoare au obținut câte un premiu de 10.000 lei, bani pentru finanțarea proiectului lor.
Jocul „Youth@Work” a avut ca scop soluționarea problemei șomajului în rândul tinerilor prin crearea unei platforme online, prin intermediul căreia tineri, angajatori și factori de decizie din Moldova au dezbătut subiecte legate de șomaj, au propus spre realizare proiecte pentru depășirea problemelor comunitare. În total, în Banca Ideilor au fost depuse 29 de inițiative de proiecte, dintre care doar patru au fost alese câștigătoare.
Timp de trei săptămâni, în perioada 7-28 aprilie, platforma „Youth@Work” a găzduit aproximativ 1200 de participanți din 97 localități ale Republicii Moldova, inclusiv din regiunea transnistreană și UTA Găgăuzia.
Dumitru Godina, deține unul din proiectele câștigătoare și îndeamnă tinerii să creadă în potențialul lor și să muncească pentru a obține ceva. „Pentru mine acest joc a reprezentat o oportunitate în plus pentru a mă dezvolta personal dar și profesional. Mi-a plăcut inițiativa celor care au creat acest joc și îi apreciez foarte mult pe cei care investesc în educația din Republica Moldova. Proiectul meu „Împreună pentru Parcul Palancean” are misiunea de a promova potențialul biologic și de agrement a parcului Ion Palancean din Ștefan-Vodă. În cadrul proiectului for fi folosite metode non-formale de implicare a tinerilor în viața comunității. Sper că împreună vom reuși să facem o schimbare și să tragem acel semn de alarmă iar rezultatul să fie unul pozitiv.”
Sabina Cotorobai este o altă câștigătoare. Finanțarea proiectului ei va fi investită în procurarea de jocuri de masă pentru tinerii din Ialoveni, pentru Campionatul Raional de Dezbateri dar și pentru jocul intelectual „Ce? Unde? Când?”, la nivel raional. Sabina ne spune că dorește să obțină un impact major cu bani puțini. „Motivația pentru care am participat a fost faptul că tinerii nu au unde se dezvolta și m-am gândit că pentru ei trebuie create anumite oportunități. Prin jocurile în care dorim să investim, vrem să implicăm multă lume din raion nu doar din comunitate pentru a se dezvolta nu doar prin distracții și pentru a-și crea alte interese.”
Celelalte două proiecte se referă la dezvoltarea capacității tinerilor de a gândi strategic prin intermediul jocurilor de masă și respectiv pentru susținerea copiilor care nu dispun de posibilități normale de dezvoltare.
La eveniment tinerii au fost antrenați în discuții, împărtășindu-și astfel impresiile în urma jocului dar având totodată oportunitatea de a adresa întrebări organizatorilor. Președintele CNTM, Dorin Curoșu a încurajat tinerii să facă orice cu entuziasm, la care să adauge imaginație și creativitate. Vice-ministrul Ministerului Tineretului și Sportului, Sergiu Stanicu, prezent și el la eveniment a îndemnat tinerii să caute oportunitățile chiar lângă ei.