Se simte o necesitate indispensabilă de a readuce folclorul pe străzile urbane. Tendința portului tradițional rămâne infiltrată în muzica, arta și vestimentația contemporană. Un astfel de exemplu este brandul Urzeală care recent s-a lansat și în Basarabia.
Brandul Urzeală a apărut în vara anului trecut în România, mai nou și la noi din decembrie și sunt un mix de promovare a folclorului prin ornamentele inspirate de pe motive sculptate în lemn, vase de ceramică, instrumente muzicale, sculptură în piatră, etc. impregnate armonic pe vestimentație de port urban prin serigrafie.
Momentan, Urzeală are în colecție o serie de tricouri și hanorace atât pentru femei cât și pentru bărbați, rochii și accesorii dar pentru anul curent ne pregătesc o extindere a varietății produselor.
Îmbracă fanii celor de la Subcarpați și Argatu unde muzica devine intermediară între folclor și subcultura urbană, susține proiectul 100 de movile și participă la diverse evenimente cum ar fi, cel mai recent, Fashion Journalism și sunt deschiși să susțină formațiile noi apărute, proiecte și evenimente.
Urzeală vor să creeze o comunitate de artiști, evenimente și meșteșugari așa cum este Tezaur Românesc în România care adună tot artizanatul promovând tradiția și folclorul. Vor fi o punte culturală între România și Basarabia.
Brandul are ca mesaj ”încrederea în ce suntem și ce avem și, mai ales, ce putem da înapoi. Sunt multe modele și surse pe lângă care trecem ca intercity-ul. Sigur că toată lumea are câte ceva valoros de oferit, dar motivele și semnificația lor, cele despre care vorbim, sunt, în primul rând ceea ce ne reprezintă” afirmă Oana Ivan, una din inițiatoarea proiectului.
Mai multe informații le găsiți pe pagina de Facebook.
Îi mulțumim lui Lucian M. Voloh, reprezentantul Urzeală în Basarabia, pentru interviu.