Indexul orașelor europene cu cele mai multe biciclete

Untitled8
Foto:PC: oomphify.com

”The Copenhagenize Index” este raportul care prezintă datele legate de cicliști și infrastructura pentru biciclete. #diez a făcut selecția celor cinci orașe care sunt cele mai prietenoase cu cei care preferă două roți în locul celor patru.

Locul #5 Antwerp, Belgia

PC: duic.nl
PC: duic.nl

Un nou venit pe listă este orașul Antwerp din Belgia. Cu o cotă modală de 16% în oraș, bicicleta a devenit modul principal de transport. Angajamentul politic este impresionant – în alegerile din 2006, cele 100 km de infrastructură pentru biciclete promise, au fost finalizate. Antwerp este o sursă de inspirație pentru orașele mijlocii în căutarea de a îmbunătăți condițiile pentru utilizatorii de biciclete.

Locul #4 Sevilla, Spania

PC: ecf.com
PC: ecf.com

Sevilla este ”copilul model” în mișcarea modernă a bicicletelor. De la o cotă modală de 0,5% în 2006, orașul a trecut de la zero la 7% eroice. Creșterea rapidă a traficului de biciclete, a fost surprinzător determinată de voință politică. 80 km de infrastructură pentru biciclete a fost finalizată în doar un an și mai mult a fost adăugat mai târziu. Transformarea a fost rapidă, intensă și pozitivă.

Locul #3 Utrecht, Olanda

PC: urbancommuter
PC: urbancommuter

Indicele Copenhagenize a inclus în 2013 încă 150 de orașe, iar Utrecht nu  s-a rușinat mult și a ocupat locul trei. Un oraș splendid, creat pentru plimbări cu bicicleta, Utrecht este un lider mondial printre orașele mai mici care au înlocuit traficul infernal cu biciclete. Cei 640.000 de oameni din zona Metro, precum și orașul în sine, se bucură de o rețea de infrastructură pentru biciclete și nivelurile de utilizare sunt fantastice.

Locul #2 Copenhaga, Danemarca

PC: en.wikipedia.org
PC: en.wikipedia.org

Copenhaga rămâne pe locul doi și în acest an. Dintr-o perspectivă de design urban, Copenhaga nu cedează cu nimic când vine vorba de o rețea de infrastructură pentru biciclete bine concepută, dar nimeni nu mai crede politicienii atunci când spun că vor crește cu 50%, ponderea modală. Cu toate acestea, efectul Bondam continuă să influențeze acest oraș european și un număr mare de proiecte de infrastructură pentru biciclete sunt în curs de desfășurare. O întreagă serie de poduri pietonale peste port, o rețea nouă de autostrăzi și completarea legăturilor lipsă, cum ar fi Gothersgade, au contribuit la alocările bonus pentru biciclete.

Locul #1 Amsterdam, Olanda

PC: countryroadandcheckeredshorts
PC: countryroadandcheckeredshorts

Amsterdam, și în 2013, apără titlul de cel mai bun oraș pentru bicicliști. În oraș doar lipsește o infrastructură uniformă, ceea ce uneori crează un trafic suprasaturat de biciclete în centrul orașului. Primele schimbări în această direcție au fost deja înterprinse. În anul care trece s-a mărit numărul zonelor care permit viteza de 30 km/h. Atmosfera de ciclism este relaxată și plăcută. Acesta este singurul loc de pe planetă unde nu există frica pentru mersul pe bicicleta.

Sursa: copenhagenize.eu

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Autor:Nata Andreev
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente