Publicitatea la TV va fi cronometrată pe ecran

couple-watching-tv-8538
Foto: Cuplu tânăr privind TV PC: wallconvert.com

Proiectul de lege iniţiat de un grup de deputaţi pentru ca publicitatea TV să fie cronometrată, iar televiziunile să posteze pe ecran un indicator care să cuantifice minutele de publicitate a fost aprobat astăzi, 13 decembrie 2013, de Guvern.

Autorii susțin că scopul proiectului este de a informa telespectatorii privind durata pauzei publicitare din programul televiziunilor şi vine să alinieze legislaţia RM în acest domeniu la acquis-ul comunitar.

Astfel, fiecare întrerupere în scopuri publicitare sau de teleshopping a programului de televiziune va fi cronometrată în ordine descrescătoare în partea dreaptă a ecranului.
Dimensiunile cronometrului ce va indica durata nu va fi mai mic de 7% din suprafaţa cadrului. Cronometrul va fi de culoare albă netransparentă.

Conform Articolului 13 din Legea cu privire la Publicitate „Publicitatea la radio şi televiziune” „Durata publicităţii nu trebuie să depăşească 15% din timpul de emisie al fiecărui canal de frecvenţă de radio ori televiziune în 24 de ore şi 20% din timpul unei ore de emisie. Această prevedere nu se extinde asupra canalelor specializate în publicitate şi informaţie. Publicitatea trebuie să fie inserată între emisiuni. Ea poate, în egală măsură, să fie inserată şi pe parcursul emisiunilor astfel încât să nu afecteze integritatea şi valoarea emisiunilor şi să nu prejudicieze drepturile titularilor de drepturi.”

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente