Astăzi, viceministrul Educației, Igor Grosu, a răspuns în cadrul unui briefing acuzațiile adus de reprezentanții PL, care au declarat anterior că Ministerul Educaţiei ar fi colectat ilegal datele cu caracter personal ale elevilor şi profesorilor din ţară.
Liberalii au afirmat că procesul de colectare ar fi avut loc prin intermediul unor chestionare, completate de elevi la indicaţia ministerului. Formaţiunea susţine că prin aceste acţiuni s-ar urmări falsificarea alegerilor din 2014.
Igor Grosu a explicat în cadrul unui briefing de ce Ministerul Educației colectează datele cu caracter personal ale elevilor și părinților. „Ministerul Educației regretă declarațiile unor deputați din Parlament cu referire la politicile în domeniul educației și condamnă dezinformarea publicului. Menirea acestui sistem este să fundamenteze politici și să asigure decizii informate și corecte la nivel instituţional, raional/municipal şi național pentru planificarea strategică, monitorizarea învățământului, identificarea copiilor ce abandonează școala, a copiilor aflaţi în situație de risc şi a celor cu necesități educaţionale speciale„, a menționat viceministrul.
Igor Grosu a subliniat că este colectat doar numărul de identitate (IDNP-ul) al elevilor și nu cel al părinților. „IDNP-ul elevilor este necesar pentru eliberarea actelor de studii (diplomelor de bacalaureat, diplomelor de studii secundar profesionale, medii de specialitate și superioare) și se colectează începând cu anul 2007. La fel, datele privind identificarea copiilor ce au abandonat școala sunt colectate din 2010. Informația colectată despre părinți include doar numărul de telefon (pentru a alerta părinții în caz de urgențe), dacă unul din părinți este șomer sau plecat peste hotare (pentru a identifica elevii aflaţi în dificultate şi cu potenţial risc)”, a mai adăugat viceministrul.
La acuzațiile făcute anterior de către deputații Partidului Liberal potrivit cărora Ministerul Educației prin retragerea obligativității susținerii examenului la disciplina Istoria Românilor pentru absolvenții de gimnazii „dorește ca tinerii de astăzi să nu-și cunoască trecutul și istoria neamului”, viceministrul Educației a explicat modalitatea de stabilire a disciplinelor pentru examenul de absolvire a gimnaziului.
Astfel, ministrul a precizat că la absolvirea gimnaziului, elevii susțin trei examene. Două dintre disciplinele de examen sunt limba de instruire și matematica, iar a treia disciplină se schimbă, de regulă, o dată la doi ani. „În ultimele două sesiuni de examene, la absolvirea treptei gimnaziale, al treilea examen a fost Istoria românilor și universală. Pentru sesiunea 2014, a treia disciplină este limba străină.„, a subliniat Grosu.
În finalul declarației, Ministerul Educației a făcut un apel la corectitudinea politicienilor, solicitându-le să lase deciziile din educație la latitudinea specialiștilor, pentru a evita ingerința politicului.