În primul semestru al anului 2013, trendul diminuării veniturilor provenite din vânzarea serviciilor de telefonie fixă pe fundalul unei creşteri neînsemnate a numărului de abonaţi a căpătat un caracter mai accentuat.

Datele statistice despre evoluţia pieţei de telefonie fixă, publicate astăzi de Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) arată că, volumul total al vânzărilor pe acest segment de piaţă a scăzut, faţă de perioada respectivă a anului 2012, cu 14% (- 108,7 mil. lei) şi a constituit circa 666,4 mil. lei, iar numărul de abonaţi la serviciile de telefonie fixă a crescut, în decursul primului semestru, cu 0,7% (8,9 mii) şi a alcătuit 1 mil. 214,7 mii.

mold

Potrivit statisticilor raportate ANRCETI de către furnizorii activi de telefonie fixă, creşterea numărului de abonaţi se datorează exclusiv furnizorilor alternativi ai acestui tip de telefonie. Aceştia au conectat la reţelele proprii peste 9 mii de clienți noi, iar baza de abonaţi a SA „Moldtelecom” s-a redus cu 113 persoane. La 1 iulie 2013, SA ”Moldtelecom” avea circa 1 mil.123,1 mii de abonaţi, iar 21 de furnizori alternativi – peste 91,6 mii. Specialiştii ANRCETI explică creşterea uşoară a indicatorilor înregistraţi de furnizorii alternativi prin extinderea bazei lor de abonaţi în urma conectării acestora la serviciile triple play (Internet, TV şi telefonie fixă).

Din numărul total de abonaţi 1 mil. 073,9 mii sunt persoane fizice şi 141,7 mii – persoane juridice. Rata de penetrare a serviciilor de telefonie fixă la 100 de locuitori ai R. Moldova a constituit circa 34,2%.

Traficul de voce în reţelele de telefonie fixă a însumat 1 mld. 413,9 mil. minute, iar traficul mediu lunar per abonat a alcătuit 195 minute (trei ore şi 15 minute).