Deseori persoanele singuratice fac cumpărături pentru a evita acest sentiment. Cercetătorii americani au demonstrat că efectul shopping-ului este cu totul altul.
Studiul cercetătorilor americani, publicat în Journal of Consumer Research, a analizat datele oferite de 2.500 de clienţi, pe o perioadă de peste şase ani. Autorii lucrării au descoperit că, în timp ce singurătatea contribuie la „materialism”, cele două au o relaţie bidirecţională.
Definind materialismul ca „importanţa pe care consumatorii o acordă achiziţionării şi deţinerii unor bunuri materiale”, studiul susţine că acesta poate afecta relaţiile sociale, determinând amplificarea sentimentului de singurătate.
Aşadar, înainte de a arunca la gunoi toate cardurile de credit, trebuie menţionat că cercetătorii au descoperit că acest cerc vicios se aplică doar în cazul a două subtipuri de materialism – „achiziţionarea unor bunuri ca sursă de fericire” şi „posesia definită ca succes”, amândouă amplificând, în timp, sentimentul de singurătate.
În acest sens, acțiunea de a cumpăra bunuri pentru fericire ar putea conduce la o stare de singurătate mult mai accentuată decât înainte de sesiunea de cumpărături.
Sursa: hotnews.md