(infografic) Portretul alegătorului din Moldova, în funcție de partidul ales

alegeri voceabacului.ro
Foto: Portretul alegătorilor. PC: alegeri voceabacului.ro

Magenta Consulting a realizat un studiu privind comportamentul electoratului din Moldova.

Compania de consultanță Magenta Consulting a realizat o radiografie a alegătorului moldovean.

Conform studiului, printre simpatizanții PD-ului sunt casnicii din mediul rural. PL este un partid al tinerilor. PCRM – al pensionarilor și persoanelor active, dar cu venituri mici. Iar în PLDM își pun speranțele mulți dintre șomeri și persoanele care au lucrat peste hotare.

De asemenea, studiul arată că electoratul din Moldova este pesimist, deoarece 87% în cazul susținătorilor comuniștilor și 68% din cei care votează cu PLDM sunt nemulțumiți de starea lucrurilor, iar 58% au păreri destul de sumbre vizavi de politica la nivel internațional.

Alegătorii din Moldova nu prea citesc ziarele, însă majoritatea de 92% privesc televizorul. Electoratul fiecărui partid urmărește anumite posturi de televiziune:

PCRM – Prime, Moldova 1;

PLDM – PRO TV, Jurnal TV;

PD – Prime, PRO TV;

PL -unicul care alege diversitatea surselor, urmărind Jurnal TV, PRO TV, Publika TV și Prime.

Totodată, în cadrul studiului s-a analizat și care sunt dorințele alegătorilor în funție de direcția externă a țării. Și nici la acest capitol nu suntem foarte deciși, doar 86% din electoratul PL-iștilor susțin în totalitate parcursul european, iar restul, ar vota și pentru integrarea în Uniunea Vamală cu Rusia.

Iată și o reprezentare schematică a alegătorului moldovean.

 

Portretul alegătorilor. PC magenta consulting.
Portretul alegătorilor. PC magenta consulting.

Sursa: magenta consulting

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente