Transfăgărășanul este cu siguranță o bifă în agenda cu „To do’s” a celor care apreciază frumosul și iubesc să călătorească. Este unul dintre cele mai celebre și frumoase drumuri din lume cu peisaje care îți taie răsuflarea.
Traseul de 92 de km este dificil pentru șoferii începători, pe alocuri nu sunt parapeți iar serpentinele seamănă mai tare cu un circuit de la Formula 1, iar urcarea o poți face cu viteaza maximă de 40 km/h.
#diez îți propune 10 motive de ce trebuie neapărat să vezi Transfăgărașanul.
1. Pentru că Drumul este un adevărat paradis auto pentru orice șofer.
Șoseaua trece peste 830 de podețe şi 27 de viaducte. A fost construit între anii 1970 – 1974 în timpul lui Nicolae Ceaușescu. La construcția acestuia au fost folosite nu mai puțin de 6520 de tone de explozibil.
2. Cascada Bâlea
Cascada Bâlea, situată în Munții Făgăraș, între vârfurile Moldoveanu și Negoiu, este una dintre cele mai renumite din România. Se află la altitudinea de 1234 metri, iar cădere apei se face de la 68 de metri. Cascada Bâlea este singura cascadă în trepte din România.
3. Lacul Bâlea – punctul de înălțime maximă al Transfăgărașanului
Lacul glaciar Bâlea este un adevărat monument al naturii, situat la altitudinea de 2034 metri, având o lungime de 360 metri, lățimea de 240 metri și o adâncime de 11 metri s-a format într-o depresiune înconjurată de masive muntoase înalte.
Tot sus în munți la lac, puteți liniștit să luați un prânz tradițional românesc, cu o mămăliguță și păstrăv la terasa cabanei “Bâlea Cascada”. Tot ce aveți nevoie este doar de niște haine mai groase, pentru că temperaturile sunt foarte joase.
4. Poți atinge norii
Transfăgărășanul permite ridicarea cu ajutorul automobilului la o altitudine peste 2.000 m.
5. Tunelul Bâlea – cel mai lung tunel din România
Pe Transfăgărăşan se află şi cel mai lung tunel din România, Tunelul Bâlea, care are o lungime de 887 de metri. Totodată, acesta este tunelul care este situat la cea mai mare altitudine din țara vecină. Instalație de iluminat în interiorul acestuia nu există, iar curenții de aer rece ventilează natural tunelul.
6. Cei de la Top Gear au parcurs traseul
Top Gear a făcut în 2009 o emisiune, când au testat un Aston Martin DBS V12, Ferrari California si Lamborghini Gallardo.
7. Pentru că Transfăgărașunul este deschis doar câteva luni pe an
Transfăgărașanul este deschis doar câteva luni pe an, începând din iunie/iulie și pana în octombrie/noiembrie. Iar iarna când traseul este închis, accesul la Bâlea Lac se face cu telecabina de la Cabana Bâlea Cascada. Lungimea traseului ar fi de 3.700 de metri la o înălțimea amețitoare. Tot iarna, timp de trei luni, funcționează Hotelul de Gheață de la Bâlea Lac, unul dintre puținele hoteluri de gheață din Europa de Est. Primul hotel a fost realizat în anul 2006 iar de atunci tradiția se repetă în fiecare an. Hotelul are în jur de 14 – 16 camere și există și un bar construit în gheață.
8. Să faci poze pentru desktopul tău
Când o să faci traseul, nu o sa te mai saturi sa fotografiezi orice colțișor, orice vietate, fir de iarba, piatra.
9. La coborâre vei vedea barajul și lacul de acumulare Vidraru
Barajul Vidraru a fost dat în exploatare în anul 1966, după 5 ani cât a durat construcția și care a presupus numeroase sacrificii omenești. Este cel mai înalt baraj din România, cu o înălțime de 166 de metri dar și cel mai mare baraj în arc din țara vecină. De pe baraj se poate practica bungee-jumping-ul. Costul unei sărituri ar fi de 100 de euro.
Lacul Vidraru a fost creat tot în 1965 pentru a produce energie electrică. Acesta are o lungime de 14 kilometri, lățimea maximă este de 2,2 kilometri, o suprafață totală de 870 de hectare și o adâncime de 155 de metri.
Peste lac și baraj domină statuia lui Prometeu, ridicată pe muntele Pleasa. Aceasta a fost construită în anul 1965 și îl înfățișează pe eroul mitologic cu un fulger în mână, simbol al electricității.
10. Pentru că în Moldova nu sunt munți.
Photo Credit : #diez, Tatiana Galit, Iurie Lihovid, Ion Galoi.