#diez a efectuat o cercetare referitor la modalitatea în care tinerii de la noi își cumpără prezervative.
Am mers în câteva farmacii din capitală și am stat de vorbă cu farmacistele. Le-am întrebat despre:
#preferințele tinerilor
#cum se comportă cînd vin după prezervative
#cine mai mult cumpără din perspectiva baieți și fete
#care este rata vînzărilor acestei metode de contracepție
Eram obișnuiți să credem că tinerii noștri se sfiesc să cumpere prezervative și se simt incomod de fiecare dată când ajung să le procure. Însă la momentul actual lucrurile stau altfel.
Adolescenți fără inhibiții
Adolescenții nu au nicio probemă să meargă la farmacie sau supermaket pentru a-și cumpăra prezervative. Ei sunt bine informați referitor la mărimea, modelul și marca de care au nevoie. Nu au restricții să explice farmacistului de ce au nevoie și să ceară recomandări în materie de senzațiile dorite.
Vânzările de prezervative sunt constante zilnic. Însă cresc considerabil în ajun de așa sărbători ca: Ziua Îndrăgostiților, Revelion și 8 Martie. De asemenea odată cu vânzările prezervativelor cresc și vânzările pastilelor de a doua zi.
Preferințele tinerilor
Băieții cumpără mai des prezervative ca fetele, asta am auzit-o de la toate farmacistele. Tinerii preferă prezervative cît mai exotice. Adică cu miros, cu textură diferită cum ar fi punctate, cu nervuri sau împinzite. Ei preferă prezervativele care le pot oferi senzații cît mai noi și mai diferite.
În urma studiului am descoperit că tinerii din Republica Moldova nu mai simt niciun fel de stînjeneală atunci când cumpără prezervative, sunt bine informați la acest capitol și le cumpără cu regularitate.
Reamintim că în toamna anului trecut au fost instalate niște aparate cu produse de igienă intimă, inclusiv prezervative în câteva cămine ale ASEM-ului. Însă la scurt timp, unii părinţi şi studenţi au cerut ca prezervativele să dispară din aparate.
Fiecare a trecut prin prima experință cu doamna vânzătoare căreia i-a cerut: “O cutie de prezervative, vă rog.”. Așa cum se spunea prin blogosferă: ”Prezervativele ar trebui să fie pentru un tânăr ca cei 3 lei de microbuz, fără ele – nu ieși din casă.”.