Magenta a realizat studiul: „Topul mărcilor prezente pe piața Republicii Moldova” în care a arătat cu ce branduri autohtone şi internaţionale se ciocneşte zi de zi un cetăţean al Republicii Moldova.
Conform studiului când vorbim despre produse alimentare, moldovenii dau preferinţă brandurilor autohtone (Bucuria, Franzeluţa), iar atunci când sunt servicii – celor internaţionale (Orange, Moldcell, Union Fenosa)
Magenta Consulting încearcă să explice acest comportament astfel conform lor acest lucru se întâmplă deoarece preferăm deservire prietenoasă, calitativă și la timp. În plus, meritul companiilor din sau cu experiență adusă din afară, constă în abordarea „altfel”. Acestea nu se identifică ca simpli furnizori de servicii, ci participă activ în viața socială a comunității, prin investiții în afaceri, evenimente culturale și, mai nou, prin acțiuni de responsabilitate socială. În acest fel, ele sunt acceptate mai ușor ca „de-ale locului”, iar noi la rândul nostru, ne bucurăm de deservire pe placul nostru și practici bune de învățat, dar și de aplicat local.
Recunoaşterea brandurilor
Studiul Magenta Consulting a scos în evidență și aspecte curioase ce țin de respondenți. Astfel, cu cât avem un venit mai mare, cu atât se extinde și spectrul de mărci pe care le cunoaștem. Un statut social sau financiar mai ridicat implică și utilizarea mai multor branduri, mai sofisticate, prin care ne afirmăm în fața semenilor și ne diferențiem de ceilalți. Aceeași tendință, se manifestă și în rândul intelectualilor, mai ales a celor cu studii superioare. Mai curioși din fire, de cele mai multe ori ei tind să ia decizii bine informate, în special când vine vorba de achiziții.
O anumită influență asupra nivelului de cunoaștere a brandurilor o are și locul de trai, precum și vârsta. Respondenții din mediul urban, precum și tinerii cu vârsta între 25-30 sunt predispuși să rețină și să numească mai multe mărci de produse și servicii.
Top Branduri din Moldova
Studiul ” Topul mărcilor prezente pe piața Republicii Moldova” a fost realizat în baza datelor colectate în rândul a 600 de respondenţi cu vârsta de 16-60 de ani, de pe întreg teritoriul republicii. Marja de eroare este estimată la ±3.9%, la un interval de încredere de 95%.
Topul include 50 de poziții pe care au fost distribuite 55 de companii, întrucât unele mărci au acumulat punctaj egal și s-au clasat pe același loc. 35 dintre bradurile menționate de respondenți sunt locale, iar restul 20 de origine străină.
Sursă: Consulting.md