Tarifele impuse la traversarea tunelului care traversează Canalului Mânecii sunt o barieră în dezvoltarea transportului feroviar. Comisia Europeană a cerut joi Franţei şi Marii Britanii să reducă tarifele impuse trenurilor utilizate pentru transportul persoanelor, dar și a celor marfare.
”Tunelul de sub Canalul Mânecii nu este utilizat la capacitate maximă din cauza preţurilor excesive”, a afirmat într-un comunicat comisarul european pentru transporturi, Siim Kallas.
Franţa şi Marea Britanie au o perioadă de două luni pentru a răspunde acestui aviz, în caz contrar Comisia poate sesiza Curtea de Justiţie a Uniunii Europene, care ar putea impune sancţiuni financiare.
„Tarifele impuse operatorilor feroviari de marfă şi clienţilor lor sunt excesive, iar pasagerii trebuie să plătească un preţ ridicat pentru bilete. Sistemul actual împiedică, de asemenea, o dezvoltare a sectorului feroviar”, afirmă Comisia Europeană.
Doar o singură companie de transport feroviar de călători, Eurostar, filială a SNCF, utilizează acest tunel, în pofida deschiderii acestei pieţe pentru companiile concurente la 1 ianuarie 2010, a precizat Comisia Europeană, relatează Agerpres.
Compania feroviară germană Deutsche Bahn a obţinut săptămâna trecută undă verde din partea Comisiei Interguvernamentale (CIG), responsabilă cu securitatea în tunelul de sub Canalul Mânecii, pentru a începe circulaţia trenurilor de călători între Franţa şi Anglia.
Volumul traficului de pasageri a constituit 18,4 mln în anul 1998. Până în 2003 acesta a scăzut până la 14,9 mln în 2003 și a crescut până la 17,0 mln de persoane în 2010. De atunci, numerul persoanelor transportate prin acest tunel, este în creștere. În 2012, acesta a ajuns la 18,2 mln de persoane.
Marea Britanie propune următoarele prețuri la traversarea tunelului pe timp de vară: