Anastasia Postolachi, fondatoare Brand Media: ,,Noi credem în fiecare branding pe care îl facem”

8E6B2438

Un brand puternic crește considerabil valoarea unei companii și atrage consumatorul. Deși multe persoane cred că știu ce este un brand, munca din spatele creării lui este ceva mai mult decât realizarea unui logo. Am aflat acest lucru de la Anastasia Postolachi, director Brand Media – echipa creativă responsabilă de identitatea corporativă a mai multor branduri. Cum se creează conceptul unui branding, ce presupune acesta, dar și cum trebuie promovat corect aflați din interviul ce urmează.

#Ce înțelegem prin branding?

Brandingul se referă la toate elementele care definesc imaginea, domeniul de activitate și caracterul companiei sau a brandului. Primul pas în realizarea unui branding corect este naming-ul, care urmează să comunice clientului potențial despre activitatea companiei. Important e ca denumirea companiei să fie verificată pentru a putea fi înregistrată ca marcă comercială. Și acum ar fi bine să facem diferența între brand, identitate vizuală și logo. Brandul sau brandingul se referă la imaginea percepută și la răspunsul emoțional ulterior față de companie, produsele și serviciile sale, pe când identitatea descrie mijloacele vizuale folosite pentru a reprezenta compania. Sistemele de identitate sau identitatea corporativă sunt componentele vizuale asociate cu liniile directoare de stil și sunt utilizate ca un cadru-tip pentru a asigura coerența imaginii corporative, iar logo-ul este elementul vizual central care îi ajută pe clienți să descopere, să împărtășească și să-și reamintească de un anumit brand. Și iată cele 5 principii de design ale unui logo efectiv: simplist, memorabil, atemporal, versatil și adecvat. Alte 2 momente importante în crearea unui branding sunt coloristica și fontul. Culorile pot trezi diferite emoții, asocieri și răspunsuri care influențează modul în care este perceput un brand. Paleta de culori trebuie să fie primul lucru pe care îl alegeți. În același timp, un font puternic dictează ce mesaj încearcă să comunice brandul, tonul și chiar cine sunt creatorii lui.

8E6B2438

#Care este importanța brandingului?

Noi avem nevoie de branding pentru recunoașterea brandului, pentru imaginea lui, pentru clasarea lui, fiindcă în momentul în care brandingul lipsește, el nu vorbește despre sine și despre activitatea sa. De asemenea, brandingul susține în totalitate compania și o aduce la consumatorul final, care pune un accent deosebit pe imaginea acesteia.

#Cum trebuie să fie un brand bun pentru a fi în pas cu ultimele tendințe, dar și cu dezvoltarea societății?

Părerea mea este că brandul nu trebuie să urmărească o tendință, fie în culori, în fonturi, sau în ilustrații grafice. Tendința presupune o schimbare continuă, ceea ce este greșit în cazul indetității corporative, deoarece identitatea companiei nu poate fi realizată pentru o zi sau două și nici pentru un an, ea este pentru întregul ciclu de viață al companiei. Și nu brandingul se elaborează conform tendințelor, dar materialele de promovare se adaptează tendințelor.

#Cum stabiliți conceptul de design sau stilistică a unei companii când ea se adresează să facă un branding?

Conceptul de design îl stabilim în echipă, făcând o analiză a activității companiei, a echipei acesteia și a companiilor cu activitate similară, pentru a crea un produs absolut autentic și personalizat. Fiecare element contează și își are rolul său în cadrul întregului concept de branding. Noi credem în fiecare branding pe care îl facem!

8E6B2460

#De ce aspecte se ține cont atunci când creați un branding?

De toate aspectele. Brandul se creează în dependență de genul de activitate al companiei, produsele/serviciile oferite și caracterul acesteia. Uneori, viziunea clientului în ceea ce privește imaginea brandului nu este factorul decisiv, deoarece acesta poate fi influențat de împrejurimea lui. Ca și companie, scopul nostru este să aducem argumente și să elaborăm un branding care va lucra în favoarea companiei și nu invers.

#Social media ne ajută la promovarea brandului? Cum?

În totalitate! Fiecare brand, în dependență de specificul activității și scopurile care le urmărește, are propriile modalități și platforme prin care se promovează, iar prezența în mediul online a devenit deja o necesitate, deoarece foarte mulți consumatori finali inițial văd produsul pe platformele online, inclusiv rețelele de socializare. Fiecare brand are nevoie de o strategie de promovare, inițial de lansare corectă pe piață și apoi de promovare, iar odată ce el nu este prezent pe aceste platforme, atunci riscă să rămână în umbră.

#Prin ce sunteți unici? Prin ce Brand Media se diferențiază?

Noi nu suntem unici, avem o abordare diferită. Unii clienți pot să aprecieze abordarea noastră, altora le poate fi străină. Diferența ar fi stilul minimalist pe care îl abordăm în fiecare lucrare, deoarece minimalismul creativ vine să intereseze, să surprindă, să creeze o legătură între produs și consumator, nu și să obosească potențialul client.

8E6B2413

#Este suficient ca o companie să treacă prin etapa de branding și atât?

Odată ce faci un branding, trebuie să crezi în puterea companiei tale, trebuie să ai scopuri și dorința puternică de a merge mai departe și de a-l dezvolta. Atunci când este o identitate corporativă, aceasta trebuie și implementată în cadrul companiei. Până la urmă, a fost creată pentru a fi implementată și integrată.

#Cum funcționează brandul în mintea unui consumator?

Noțiunea de branding nu fiecare consumator o cunoaște. Pentru unii, brandingul înseamnă doar logo, pentru alții – pungi și cutii personalizate, cărți de vizită. O companie care are deja o identitate, o imagine binedefinită câștigă încredere în rândul consumatorilor. Ei înțeleg că compania investește în numele și imaginea ei, asta însemnând că ea se dezvoltă, crește și trece la o altă etapă. În subconștientul consumatorului, investiția în imagine înseamnă și investiția în calitate.

#Ce sfaturi aveți pentru persoanele care dețin un business, dar încă nu au realizat un branding?

În primul rând, i-aș sfătui să conștientizeze pentru ce au nevoie de branding și să facă acest pas doar dacă au o dorință sinceră și puternică în acest sens. Dacă ești gata să dai viață companiei tale, se merită să apelezi la sfatul specialiștilor în branding, iar dacă ești încă indecis, atunci mai bine să nu faci acest pas.

53766496_416074679221396_4706890363749531648_n

54256910_255776778706880_5298993253801000960_n

54279016_2287825138205437_1796373692209430528_n

54433175_2243968195872629_5530183354705510400_n

54435657_548244919000708_5501776191901663232_n

54436650_529970890742689_6386496432190259200_n

54436813_2279750598954448_382587260001845248_n

Mai multe detalii despre „Brand Media – Brandul face diferența!” vezi pe pagina de Facebook sau pe site-ul oficial al companiei. Dacă vreți să vă creați propriul brand puteți să contactați compania pe adresa de email: [email protected]; [email protected] sau la numerele de telefon: +373 60 06 18 99 ; +373 62 11 43 11.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente