(grafice) Care este profilul tinerilor din Moldova care caută un job în Chișinău

tdc-sibiu-2-21-920×613-920×613

Târgul de Cariere este locul ideal pentru a „te vinde”, atât dacă ești în căutarea unui job, cât și dacă vrei să recrutezi candidații potriviți. Magenta Consulting a realizat un sondaj ca să vadă  cine și la ce posturi de muncă aspiră să se angajeze.

Târgul de cariere este locul unde tinerii, de obicei, își caută de lucrul. Aceștia au vârsta cuprinsă între 21 și 30 de ani, iar  fiecare al 3 este licențiat într-un anumit domeniu. La ultimul târg de joburi din Chișinăucirca 79% de respondenți au menționat că jobul actual pe care îl au corespunde cu pregătirea de bază. În același timp, cea mai mare cotă a persoanelor care nu lucrează pe specialitate se regăsește în rândul segmentului de vârstă 41+, circa 27% dintre aceștia au spus că nu lucrează pe specialitate.

Profilul respondenților în baza criteriilor demografice

Domeniile de specialitate ale vizitatorilor variază – câte circa 19% dintre participanții la sondaj activează sau s-au specializat în domeniile financiar-bancar și marketing, iar 12% – în IT & Software.

Ca să înțelegeți la ce salariu se așteaptă potențialii candidați pentru un job, trebuie să știți cum sunt remunerați aceștia actualmente. Mai mult de jumătate dintre respondenți au salarii peste 5000 de lei, însă există o pondere semnificativă de 36% care la moment au un salariu mai mic.

Salariul lunar net al respondenților

Ce fel de companii vrem să vedem mai des la târgul de cariere?

IT & Software și Marketing sunt cele mai râvnite domenii de către respondenți pe parcursul edițiilor următoare, domenii care s-au ales cu 21% și, respectiv, 19% din participanții la sondaj. În același timp, 14% dintre respondenți au menționat că ar dori să găsească companii din domeniul Financiar. Din categoria „Alte domenii”, în care s-au regăsit 18% dintre respondenți – Pedagogia, Ingineria și Arta sunt în topul preferințelor.

Preferințele vizitatorilor cu privire la domeniul companiilor angajatoare pentru edițiile viitoare

Și dacă, dintr-un oarecare motiv, decideți să nu vă prezentați organizația la un târg de cariere, ar fi bine să știți că sursele de informare, cum ar fi revistele, ziarele și ANOFM sunt cele mai puțin vizitate atunci când se caută un loc de muncă – doar câte 2% din respondenți utilizează această sursă. Site-urile specializate de joburi sunt accesate în proporție de 80 la sută, pe când târgurile locurilor de muncă – de 26% din respondenți.

Sondajul a fost realizat de Magenta Consulting pe un eșantion de 113 respondenți, vizitatori ai Târgului de Cariere din Chișinău, care a avut loc în perioada între 21 – 22 septembrie 2018. Colectarea a fost realizată prin intermediul interviurilor față în față pe tablete, la locul desfășurării evenimentului. Respondenții au fost aleși în mod aleatoriu. 

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente