Consiliul Național al Tineretului din Moldova a lansat o campanie prin care solicită informații despre Agenția Națională pentru Dezvoltarea Programelor și Activității de Tineret, o lege pentru crearea acesteia fiind semnată încă în anul 2016. Întrucât suntem în anul 2018, iar acest lucru nu s-a întâmplat încă, tinerii de la CNTM au decis să ia la întrebări autoritățile publice. 

Legea cu privire la Tineret, care prevede crearea Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltarea Programelor şi Activității de Tineret, a fost adoptată în septembrie, 2016. Aceasta va avea scopul formării şi perfecţionării continue a cadrelor, programelor, activităților şi serviciilor din domeniul tineretului. În prezent, sectorul de tineret, ce cuprinde peste 800 de mii de tineri (conform datelor BNS), este reglementat de doar 3 reprezentanți din cadrul Ministerului Educației, Culturii și Cercetării al Republicii Moldova.

În acest sens, CNTM a inițiat o campanie prin care solicită informații despre #UndeiAgenția (urmărește hashtagul pentru a afla informații despre aceasta). În cadrul inițiativei se pot implica toți tinerii. Membrii CNTM ne recomandă câteva moduri prin care o putem face:

# Trimite o petiție către autoritățile publice:

# Comentează postările MECC, ale Guvernului sau ale Parlamentului pe rețelele sociale

Un alt mod de a atrage atenția asupra faptului că tinerii merită să aibă o agenție ce să activeze pentru nevoile lor constă în plasarea de comentarii la postările instituțiilor și persoanelor publice: MECCGuvernul Republicii MoldovaParlamentul Republicii MoldovaAndrian CanduPavel FilipMonica Babuc, etc.

# Utilizează hashtag-ul #UndeiAgenția pentru toate postările instituțiilor/persoanelor cu funcție publică sau meme-uri/GIF-uri, pe care le găsești AICI. Este încurajată creativitatea și libertatea de exprimare.

„Nu uita să reacționezi la postări, pentru că orice tip de acțiune sau interacțiuni va demonstra că #NoiTineriiCoNTăM și că avem nevoie de această Agenție Națională de Dezvoltare a Programelor și Activității de Tineret. Implică-te în cadrul campaniei #UndeiAgenția, pentru a ne asigura că interesele tinerilor vor fi luate în considerație”, ne îndeamnă tinerii de la CNTM.

Membrii spun că tind să aibă 5000 de semnatari ai petiției. Mai mult, aceștia își propun să vină cu un concept al lor de Agenție, pe care să-l propună ulterior autorităților.