Cum este omorâtă ambiția în școlile din Moldova chiar din clasa întâi. Nedumerirea unui părinte

ambiticollage

În manualul de clasa întâi de Educația Moral-Spirituală sunt definite mai multe cuvinte, printre care și „ambițios”. Totuși, definiția acestuia este tendențioasă și prezentată într-o lumină negativă.

„Sunt CONFUZ!

Manualul de educație moral-spirituală pentru clasa I ne zice că cuvântul „ambițios” semnifică a fi mândru, orgolios, înfumurat.

ambitie1

Cum poți da asemenea sinonime în secolul al XXI-lea? Cum poți învăța așa prostii și idiotisme copiii? Apoi ne întrebăm de ce nu avem tineri cu o poziție, tineri integri și adevărați profesioniști.

Ministerul Educației, Culturii și Cercetării al Republicii Moldova

Dna ministră Monica Babuc, sper că acest lucru e o greșeală și poate fi reparată.

Eu nu vreau ca frații mei sau copiii mei să fie instruiți în așa hal, mai ales la Educația Moral-spirituală” scrie Igor Zagarov pe pagina sa de Facebook.

Potrivit dexonline, „ambițios” este definit ca (Om) plin de ambiție; determinat de ambiție, iar ca sinonime sunt: „încăpățînat, îndărătnic, îndîrjit, perseverent, stăruitor”

„Ambiția” este definită, de același dexonline, ca „Dorință arzătoare de a realiza ceva, Dorință de glorie (sau de onoruri)”

În planul de studiu la Ministerului Educației, pentru profesorii de Educația Moral-Spirituală se spune: „Școala din Republica Moldova reclamă un destin european, în care libertatea spiritului este virtutea fundamentală a omului, care presupune formarea unei culturi şi mediu şcolar prietenos copilului; susţinerea educaţională a diferitor categorii de elevi pentru a favoriza integrarea acestora în şcolile de masă; consolidarea legăturii şcoală-comunitate; armonizarea relaţiilor interpersonale dintre educatori şi educaţi: părinţi şi copii, cadre didactice şi elevi, dintre toţi partenerii sociali.

Pentru realizarea acestei misiuni, elevii trebuie priviţi aşa cum sînt, adică diferiţi, performanţele lor trebuie raportate la capacităţile lor diferite, conţinuturile trebuie să fie legate de viaţă, strategiile educaţionale utilizate trebuie să fie diferenţiate, iar evaluarea va trebui să fie una formativă care va evidenţia progresele elevilor”

ambitie2

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente