„Fiți precauți la promoțiile și ofertele speciale din magazine”. 7 sfaturi pentru a evita problema procurării sau reparării telefonului mobil

shutterstock_238760357-2

Telefonul mobil a devenit un accesoriu indispensabil pentru fiecare dintre noi. Când îl procurați sau este defectat și intenționați să-l reparați la un centru specializat suntem supuși riscului de a fi înșelați sau să beneficiem de un serviciu de calitate inferioară. Cu această ocazie, Agenția pentru Protecția Consumatorului și Supravegherea Pieții a listat 7 recomandări practice pentru orice om.

#1. Verificați atent funcționalitatea produsului înainte de a-l achiziționa!

ATENȚIE! Vânzătorul este obligat să elibereze consumatorului la comercializarea telefonului mobil toate documentele necesare şi anume: instrucţiunea de utilizare sau cartea tehnică şi certificat de garanţie (în limba de stat, chiar dacă sunt de import), să ofere un document care confirmă faptul efectuării cumpărăturii cu indicarea datei cumpărăturii, denumirii agentului economic, denumirii produsului şi costul lui.

#2. Fiți precauți la promoțiile, ofertele speciale din magazine! Nu vă lăsaţi influenţaţi de ambalaj și publicitate, deoarece acestea nu sunt întotdeauna reale sau pot ascunde anumite defecțiuni.

#3. Reveniţi la agentul economic, dacă ulterior cumpărării aţi constatat că produsul nu corespunde calităţii, pentru a solicita înlocuirea acestuia sau restituirea contravalorii.

#4. Dacă dvs. aţi solicitat înlocuirea gratuită a produsului necorespunzător cu un produs similar de calitate adecvată sau restituirea contravalorii produsului necorespunzător citiţi cu atenţie documentele care vi se oferă pentru semnat, e posibil sa fiţi duşi în eroare.

#5. Dacă dvs. aţi dat acordul la remedierea gratuită a deficientelor apărute la telefonul mobil necorespunzător în cadrul, termenului de garanţie, fiţi atenţi ca termenul stabilit de vînzător să nu fie mai mare, care în conformitate cu prevederile Legii Nr.105/13.03.2003 privind protecţia consumatorului este de 14 zile calendaristice.

#6. Înainte să oferiţi telefonul pentru reparaţie, cereţi vânzătorului ca în prezenţa dvs. să se facă un act de constatare, că telefonul nu are deficienţe mecanice etc.

#7. Prejudiciul moral cauzat consumatorului de către producător, vânzător, prestator prin încălcarea drepturilor lui prevăzute de prezenta lege, precum şi de alte acte normative se repară în mărimea stabilită de instanţa judecătorească. 

ATENȚIE! Vînzătorul /prestatorul este în drept să refuze satisfacerea pretenţiilor consumatorului în cazul în care va prezenta dovezi (în baza expertizei efectuate din contul său, iar consumatorul este în drept să participe la expertiză personal sau prin reprezentanţii săi), în termen de 14 zile calendaristice de la data depunerii reclamaţiei, că deficienţele produselor au apărut ca urmare a nerespectării de către consumator a instrucţiunilor de manipulare, instalare, utilizare sau a nerespectării regulilor de transportare şi păstrare prevăzute în documentaţia de însoţire a produselor

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente