Serviciul național unic pentru apelurile de urgență 112 va fi suplinit cu 37 de operatori. Prin urmare, acesta se va majora de la 82 la 119 persoane. Autoritățile au luat această decizie din cauza creșterii numărului de apeluri parvenite la numărul unic 112.

În rezultatul trecerii, din 1 iulie 2018, a tuturor apelurilor parvenite la numerele de urgență 901, 902, 903, s-a atestat o creștere esențială a fluxurilor de apeluri către Serviciul 112. În prezent, Serviciul 112 înregistrează zilnic în mediu peste 13 mii de apeluri de urgență, în comparație cu circa 7300 de apeluri anterior. Din aceste considerente, numărul operatorilor în schimb va fi majorat de la 15 până la 27.

Majorarea numărului de operatori ai Serviciului 112, va fi realizată în contextul diminuării și unificării efectivului de personal (dispeceri) din cadrul serviciilor specializate de urgență (poliție, pompieri, ambulanță), care potrivit fișei posturilor aveau ca sarcină preluarea apelurilor de urgență, până la reformarea acestora.

Totodată, pe lângă operatori se preconizează includerea și funcției de psiholog, care va evalua aspectele ce țin de latura psihologică în activitatea viitorilor angajați.  Această decizie va favoriza creșterea eficienței activității Serviciului 112 în preluarea și gestionarea apelurilor de urgență de la populație.