Guvernul a aprobat astăzi Regulamentul de interacţiune dintre Serviciul naţional unic pentru apelurile de urgenţă 112 şi serviciile specializate de urgenţă, în vederea asigurării intervenției imediate a salvatorilor, medicilor sau polițiștilor pentru a acorda ajutorul necesar.
Regulamentul prevede delimitarea clară a atribuțiilor Serviciului 112 și ale serviciilor specializate de urgență – Serviciul de asistenţă medicală urgentă, Inspectoratul General al Poliţiei și Inspectoratul General pentru Situații de Urgență. Printre competențele de bază ale Serviciului 112 se numără recepționarea, gestionarea și procesarea apelurilor de urgență pe întreg teritoriul Republicii Moldova, completarea fișelor apelurilor de urgență și centralizarea, stocarea și accesul la datele gestionate în cadrul Sistemul informațional automatizat al Serviciului 112.
Documentul stabilește acțiunile concrete în procesul de recepționare a apelurilor de urgență de către serviciul 112 și transmitere a fișelor apelurilor către serviciile specializate, precum și de preluare a fișelor de către serviciile specializate, cu organizarea ulterioară a intervențiilor. Regulamentul mai prevede măsuri pentru asigurarea confidențialității datelor cu caracter personal ale apelanților.
112 este numărul unic pentru apelurile de urgență, activ în toate statele membre ale Uniunii Europene. Acesta funcționează în regim non-stop și poate fi apelat gratuit de fiecare cetățean de pe telefonul fix și mobil. Începând cu 1 iulie curent, toate apelurile către numerele 901, 902 și 903 sunt redirecționate către 112.