Yahoo Messenger, aplicația de mesagerie despre care mulți oameni probabil că nu au auzit, în cele din urmă se închide pentru totdeauna.

Aplicația își va sista activitatea la 17 iulie, după o perioadă de 20 de ani de activitate. Yahoo, care a fost achiziționat de Verizon în 2017, nu a oferit o explicație în raport cu închiderea aplicației de mesagerie, dar având în vedere numărul mare de aplicații de mesagerie deja existente pe piață, probabil este vorba doar despre o dificultate și o concurență mare.

În prezent, Yahoo testează o aplicație de mesagerie numită „Squirrel”, care ar putea servi drept un înlocuitor pentru cei cărora le va fi dor de aplicație. Cu toate acestea, de la lansarea lui Squirell, care a avut loc luna trecută, aceasta a fost descărcat de mai puțin de 5.000 de ori, în comparație cu aproape jumătate de milion de descărcări de Yahoo Messenger în ultimul trimestru, potrivit Randy Nelson, șef la Sensor Tower.

„Știm că avem mulți fani loiali care au folosit Yahoo Messenger de la început ca una dintre primele aplicații de chat de acest gen”, a scris Yahoo într-un comunicat de presă. „Pe măsură ce peisajul comunicațiilor continuă să se schimbe, ne concentrăm asupra construirii și introducerii unor instrumente de comunicare noi și interesante care să se potrivească mai bine nevoilor consumatorilor”.

Yahoo Messenger a fost una dintre primele aplicații de mesagerie create, care s-a străduit să țină pasul cu aplicațiile moderne precum WhatsApp, Facebook Messenger și Snapchat. Cu toate acestea, aplicația a găsit o nișă surprinzătoare: în cadrul companiilor de comerț cu petrol.

Versiunile mai vechi ale Yahoo Messenger au fost suspendate în 2016, iar comercianții de petrol și-au exprimat îngrijorarea în raport cu „moartea” aplicației.

Aplicația a devenit populară printre comercianții de petrol și alte mărfuri la sfârșitul anilor ’90, deoarece era gratuită și ușor de folosit. Prin urmare, în acea perioadă s-a solidificată rapid ca principala metodă de comunicare, scrie businessinsider.com.