e-Primăria: La Orhei a fost lansat un program electronic unic de procesare a cererilor şi petiţiilor locuitorilor

eprimaria

Primăria Orhei a aplicat un sistem digitalizat performant de procesare a cererilor şi petiţiilor locuitorilor. Sistemul electronic implementat îi ajută pe oamenii din localitate să aibă o relație mai comodă și mai transparentă cu primăria.

Începând cu săptămâna curentă, toate adresările cetățenilor și agenților economici  vor fi examinate în mod electronic, iar locuitorii pot afla online la ce etapă este executarea solicitărilor lor, sau despre rezultatul emis, printr-un simplu click.

Platforma unde se pot verifica cererile este: cancelaria.orhei.md

Cum lucrează sistemul?

Fiecare cerere, demers, scrisoare sau un alt document cu care orheienii se adresează la primărie, primește o copie pentru sistemul electronic, după care se transmite mai departe la examinare sau executare. După fiecare etapă sistemul actualizează datele despre solicitarea cetățeanului. Iar cetățeanul în orice moment poate să verifice online la ce etapă este examinată solicitarea sa. El poate vedea chiar și numele funcționarului responsabil.

Cum se luptă cu tergiversarea examinării ?

Autoritățile locale din Orhei au luat măsuri pentru a preveni cazurile de tergiversare. De exemplu, la fiecare adresare primăria indică și termenul în cât timp va fi examinată,  care nu este mai mare decât prevede legislația în vigoare. În același timp, sistemul electronic reamintește în mod automat, în prealabil, apropierea de termenul limită.  Aceasta îi ajută pe funcționarii de la primărie să monitorizeze executarea solicitărilor în termeni legali și cu mai multă strictețe.

Proiectul „e-Primăria” este o primă etapă de a aduce serviciile publice locale mai aproape de oameni. În plus, de a-i scuti pe locuitorii orașului de cozi la ghișee și asigurând o mai bună transparență din partea primăriei Orhei.  Astfel, în viitorul apropiat orheienii vor putea depune petiții online. Fiecare cetățean interesat va putea depune o petiție sau o cerere direct de pe calculator sau direct de pe smartphone. Iar apoi va putea urmări online procesarea documentului.

Proiectul programului electronic de procesare a documentelor a fost inițial conceput de autoritățile de la Orhei ca o modalitate de a simplifica accesul cetățenilor la serviciile primăriei, de a îmbunătăți transparența procesului de luare a deciziilor și de a elimina riscurile de corupție în lucrul cu cetățenii.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente