Site-ul knowherenews.com folosește inteligența artificială pentru a aduna știri și a le rescrie într-un mod „imparțial”. Sunt publicate trei versiuni ale aceluiași articol: de stânga, imparțial și de dreapta. Aceste distincții sunt menite să-i arate cititorului cum selecția de cuvinte și accentuarea anumitor puncte de vedere pot produce știri părtinitoare.

Boomul inteligenței artificiale s-a extins în domeniile creative, altădată considerate strict de competența unui om, precum muzica, poezia și chiar podcasturile. Inteligența artificială a început să scrie știri și să-i asiste pe reporteri, grație unui nou startup nou, lansat pe 4 aprilie. Acesta folosește inteligența artificială ca să publice știri de ultimă oră despre o varietate de subiecte.

Site-ul se numește knowherenews.com și cei care l-au construit cred că inteligența artificială poate fi folosită pentru scrierea știrilor imparțiale. Site-ul va publica trei versiuni pentru fiecare articol, adunând informații de pe site-urile de dreapta, stânga și centru.

Site-ul funcționează prin căutarea pe Internet a celor mai populare știri. Algoritmul analizează, aproape în timp real, cele mai recente articole publicate pentru a determina care sunt subiectele cele mai discutate de către site-urile de știri, scrie vice.com.

Apoi adună știri dintr-un inventar în continuă creștere, din peste o mie de surse diferite, cu diverse opinii politice pentru a crea un „grafic de cunoștințe” sau o bază de date pentru fiecare știre. Desigur, toate tehnologiile de inteligență artificială necesită momentan implicarea unei persoane. Cofondatorii au cântărit fiecare sursă din punct de vedere al încrederii, așa că o publicație cu un istoric bun precum New York Times este apreciată diferit față de un site cu o reputație mai șubredă precum Breitbart.

 Sunt publicate trei versiuni ale aceluiași articol: de stânga, imparțial și de dreapta. Aceste distincții sunt menite să-i arate cititorului cum selecția de cuvinte și accentuarea anumitor puncte de vedere pot produce știri părtinitoare.

Barling, fondatorul site-ului, crede că așa va arăta viitorul jurnalismului. Legăturile lui cu industria sunt vechi. Tatăl lui, Kurt Barling, a lucrat 25 de ani ca reporter de investigații pentru BBC.

Cu toate că este condus de inteligență artificială, Knowhere încă se bazează pe oameni, în ciuda analizei sale de opinie. Conform lui Barling, cel puțin doi editori vor revizui fiecare știre înainte de publicare, pentru a verifica greșelile și stilul de scriere. Editorii verifică și urmele de prejudecată sau favorizare în versiunile imparțiale. Echipa editorială – formată din ingineri și jurnaliști freelance – are membri în mai multe țări.

Barling spune că mașinăria poate să adune articole publicate anterior în mai puțin de un minut și că poate să publice o știre în doar cincisprezece minute. În stadiul curent, Knowhere este limitat la extragerea informațiilor de pe site-urile verificate, ceea ce înseamnă că nu poate lansa știri de ultimă oră și nu poate nici să citeze de pe platforme, precum cele de social media. Pentru a preveni răspândirea informațiilor eronate, Barling spune că Knowhere nu publică o știre până nu scriu despre subiect cel puțin cinci surse verificate.

Knowhere nu este nici pe departe prima încercare de integrare a inteligenței artificiale într-o redacție de știri.

Associated Press a folosit tehnologia pentru a face rapoarte economice pe ultimii trei ani. În 2016, The Washington Post a folosit inteligența artificială pentru a scrie despre rezultatele de la Jocurile Olimpice și pentru a păstra actualizate scorurile, sub numele „Heliograph”. Și Reuters a declarat recent că vrea să folosească inteligența artificială – în colaborare cu jurnaliști adevărați – pentru a crea o redacție cibernetică.

Anul trecut, un reporter de la ziarul Atlantic a creat un bot care să detecteze dacă Donald Trump își scrie singur sau nu postările de pe Twitter.

Majoritatea site-urilor de știri care au apelat la inteligența artificială au făcut-o pentru a dispersa povara muncii plictisitoare și pentru a le permite jurnaliștilor să ducă la îndeplinire sarcini mai interesante. Knowhere nu doar că mai taie din muncă, dar și lucrează cot la cot cu jurnaliștii pentru acoperirea celor mai presante subiecte.

Knowhere a primit fonduri în valoare de 1,8 milioane de dolari de la investitori. Barling spune că sunt deschiși pe viitor la mai multe forme de strategii de monetizare, inclusiv abonamente, reclame plătite și vânzarea metadatelor.