Viena are o istorie seculară și este cunoscută pentru universitățile sale. Asta a motivat-o și pe Gabriela să aleagă această destinație ca fiind locul unde își continuă studiile de licență. Tânăra studiază aici International Business Administration la Lauder Business School, iar după un semestru încărcat cu ore de studiu, Gabriela ne povestește astăzi cum a decurs sesiunea de examene.

De fiecare dată când prietenii îmi scriau să mai întrebe ce fac, le răspundeam că învăț sau că mă pregătesc de examen. După a 10-a întrebare de acest fel, toți știau deja că eu mereu mă pregătesc de examen, întrebau când se termină examenele acestea la mine, dacă nu am o sesiune. Le ziceam că 12 examene finale și încă multe examene de jumătate de an e cam greu să le îmbulzești într-o săptămână. Din acest motiv prietenii nu mai întreabă ce fac, întreabă deja ce învăț.

Sesiunea la primul semestru de licență în domeniul Administrarea Businessului Internațional la Universitatea Lauder Business School din Viena a fost una diferită de ceea ce numim noi „sesiune”. Nu a fost o săptămână în care să am toate examenele unul după altul, fiindcă în primul rând săptămâna de lucru nu are 12 zile, căci într-un semestru am avut 12 cursuri, dar și pentru că organizarea evaluărilor este diferită.

Aici aflați mai multe detalii despre profesorii Gabrielei și metodele de predare folosite la ore.

Cel mai ușor examen a fost probabil la Presentation and Communication Techniques. Am urmat un curs care consta în 4 zile de instruire și apoi două săptămâni de pauză pentru a pregăti o prezentare după toate criteriile pe care le-am analizat. După cum la Liceul Teoretic Spiru Haret din Chișinău am avut posibilitatea să vorbesc la diferite obiecte pe diferite teme și să fac prezentări, acest curs nu a fost dificil pentru mine. Însă prezentarea era doar o mica parte din notă pentru curs, ceea ce era mai important era un text de 1500 de cuvinte despre experiența pe care am trait-o în timpul cursului, în timpul prezentării și auto-evaluarea. Și fiindcă tot am menționat lipsa unei sesiuni propriu-zise țin să menționez că evaluarea cursului a avut loc în noiembrie, iar semestrul s-a încheiat pe 1 februarie.

Cursul de limbă chineză a fost evaluat printr-un examen la jumătatea semestrului, participarea la curs, prezentarea temelor pentru acasă și un examen final care consta din două părți, examenul scris și cel oral. Ceea ce m-a uimit a fost faptul că nu este necesar să iei tot punctajul la toate examenele sus-menționate. Dacă ai 60%, ai trecut cursul. Dacă nu ai reușit însă, nu este necesar să repeți anul, mai ai o șansă la Retake exam și încă una la examenul oral unde ești evaluat de profesor și directorul de studii.  La limba chineză a fost necesară înțelegerea orală și scrisă, dar și scrisul caracterelor care sunt destul de complexe și partea de ascultat. Aș spune că a fost un mini „toefl” pentru limba chineză, aceleași secțiuni, doar că fără un alfabet și cu posibilitatea de a încurca cuvintele dacă nu le pronunți cu intonația corespunzătoare. Să nu vă uimească faptul că persoanele care provin din China vorbesc tare și pun accent pe intonație, altfel nu s-ar înțelege, în loc de cal ar spune mama sau invers.

Cursul de cercetare științifică nu a avut un examen, însă a fost necesar să scriu 3 lucrări diferite pe baza cercetărilor științifice în domeniu, lucrările au fost cotate 30 %, 30% și 40%. Mulți dintre colegii mei care au reușit să ia cele 60% necesare după primele două lucrări nu au mai scris-o pe a treia. Acest curs s-a încheiat înainte de vacanța de iarnă. Faptul că multe dintre cursurile din primul semestru au fost mai intense și evaluate mai devreme mi-a oferit posibilitatea să mă concentrez la cele mai dificile examene precum ar fi Microeconomia, Chineza, Dreptul.

Dreptul a fost evaluat în baza unui examen de jumătate de semestru și cel final, procentajul a fost împărțit 40% și 60%, ceea ce pot spune că a fost un avantaj, fiindcă nu a fost mare presiunea asupra examenului final. Acest curs a fost printre cele mai dificile din simplul motiv că erau multe materiale de învățat, iar organizarea examenului nu a fost sub formă de întrebări cu mai multe variante de răspuns, ci 10-12 întrebări care necesitau explicație amănunțită și uneori legătură cu alte definiții și noțiuni. Pentru a susține acest examen am citit de multe ori materialele și am făcut nenumărate rezumate pentru a înțelege mai bine și a memoriza tot ce era necesar. În unele nopți eram înconjurată de foi și adormeam învelită de principiile dreptului privat.

La cursul de Marketing era necesar mai mult decât cunoașterea materialului, abilitatea de a citit printre rânduri și de a evalua materialul cel mai important și cel mai probabil să apară în examen m-au ajutat să iau procentajul necesar pentru a trece mai departe. Nota pentru curs a fost compusă din 4 quiz-uri pe capitolele studiate și un examen final. Participarea în cadrul studiilor de caz nu a fost evaluată, însă analiza acestor studii a fost o parte din examenul final și din quiz-uri. Toate noțiunile teoretice erau aplicate practic și puteau fi associate cu studiile de caz respective. Examenul era compus nu doar din întrebări multiple choice, dar și întrebări deschise unde trebuia să știu noțiunile, fiindcă explicațiile nu erau acceptate, deci învățarea cuvintelor a fost nu doar la chineză, dar și la marketing.

Toate cursurile aveau organizare diferită, chiar dacă la prima vedere părea că toate au un examen la mijlocul semestrului și unul final. Fiecare dintre cele 12 cursuri a fost baza pentru al doilea semestru care va începe în ultima săptămână din februarie după trei săptămâni de vacanță semestrială.