Pisicile demult au cucerit lumea, inclusiv și marketingul. Secretul de ce publicitate pufoasă funcționează încă nu a fost luat în serios și cercetat. Dar adevărul e că tot ce conține în sine o pisică, devine imediat viral și vinde.

 De ce pisicile vând în publicitate?

Mai ales pe Social Media, tot ce conține o pisică e share-uit și redistribuit, aduce click-uri și multe exclamații Mi-mi-mi. Ca să înțelegeți la ce nivel s-a ajuns, compania GoDaddy, specializată pe hosting IT, a creat o campanie Cats with Hats, scrie solonovschi.com.

De unde această agonie și de ce ea funcționează?

# Nu doar pisicile vând. Tot ce e animăluț pufos, haios și dulce va determina exact aceeași reacție. În general, arată studiile  noi oamenii, asociem animalele cu diverse calități – vulpile cu istețimea, bufnițele cu înțelepciunea, câinii cu fidelitatea, elefanții cu memoria, etc – și aceste imagini sunt deseori folosite în logo-urile brandurilor. Pentru că astfel ele sunt mai ușor reținute în memoria consumatorilor.

# Pisicile înseamnă emoții. Pozitive, de tandrețe, veselie, de protecție. Iar aceasta e valuta pe care suntem gata să o plătim pentru produse și servicii în zilele noastre. Noi cumpărăm emoții, nu televizoare, computere, mașini, haine, etc. Pisicile ating instinctele paterne, ascunse în creierul nostru limbic, cel primitiv, care gândește cu inima. Iar acesta e mărul în care toți specialiștii de marketing vor să țintească. Pentru că aceasta înseamnă cumpărături fără a sta prea mult pe gânduri și deseori absolut neîntemeiate.

# Pisicile înseamnă o relație specială. La fel ca și în cazul câinilor, felinele ni se asociază imediat cu prietenia. Cu o ființă isteață, jucăușă, șotioasă, kinestegice, cu efect relaxant care te simt de la poștă când vii seara acasă. În lumea cuvântătoarelor, mai rar dai peste așa tip de prietenie. O investiție numai bună pentru a reda aceste mesaje în 30 de secunde de spot publicitar: