11 producători autohtoni, reuniți sub brandul unic de țară al industriei ușoare „Din Inimă”, au început în forță anul 2018 cu impresionante prezentări pe piețele externe. Franța, Italia, China și Ucraina sunt țările în care hainele, încălțămintea și accesoriile fabricate în Moldova s-au remarcat la expozițiile de profil din luna ianuarie.

Participarea a fost posibilă datorită suportului oferit de Proiectul de Competitivitate din Moldova, finanțat de Agenția SUA pentru Dezvoltare Internațională (USAID) și Guvernul Suediei.

La „Bijorhca International Jewelry Exhibition” de la Paris, cea mai mare expoziție de accesorii din Europa, au participat trei branduri de bijuterii handmade „Din Inimă”: „Ana Popova”, „Marinelle” și „Rodica Braga”.

Ana_Popova_1

Prin urmare, „Rodica Braga”  s-a clasat în top 25 de tendințe ale anului 2018, dintr-un număr total de 214 branduri de profil din întreaga lume.

De asemenea, cele trei branduri au fost prezente și la expoziția HOMI din Italia, unde au cucerit publicul cu un design inedit pentru aceasta piață.

3_HOMI_Ana_Popova_Marinelle_Rodica_Braga

Mai mult, cinci companii producătoare de încălțăminte, inclusiv din Transnistria, au fost prezente la expoziția bianuală „Leather and shoes 2018” de la Kiev, Ucraina. Participanții au discutat direct cu peste 70 de retaileri, inclusiv mari rețele din Ucraina, dar și din Romania și Turcia. O bună parte dintre clienți au plasat deja comenzi de testare.

Brandul „EHO” by Evgheni Hudorojcov, specializat în producerea rochiilor de seară, și-a făcut debutul pe piața asiatică la „Harbin Fashion Week” din China. Designerul a apărut în paginile revistei „Vogue China”. Astfel, succesul ținutelor create de Evgheni Hudorojcov deschide ușa pe piața asiatică pentru mai multe branduri locale de îmbrăcăminte.

EHO_China_1

Cu susținerea Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID și Guvernul Suediei, precum și cu sprijinul MIEPO, branduri „Din Inimă” vor participa și la expoziții internaționale, precum Cabo din Cehia, Fashion Kiev, SIMAC și Linea Pelle din Italia, Pure London, Târgul de nunți „Ghidul Miresei” de la București și expoziția de încălțăminte din Lvov (Ucraina).

Participarea brandurilor „Din Inimă” la evenimentele internaționale de profil confirmă nivelul înalt de competitivitate a produselor fabricate în Moldova și demonstrează că acestea au un mare potențial de export, cu o creștere rapidă în industria ușoară a Republicii Moldova.