Pe data de 6 octombrie, companiile iMaps Expert SRL și Date Inteligente SRL, cu suportul Aeroportului Internațional Chișinău, au efectuat o campanie de distribuire a 1000 de hărți „Descoperă Chișinăul” printre pasagerii curselor ce au aterizat în Chișinău în intervalul de timp 11:00-16:00.

Ziua de 6 octombrie a fost aleasă, deoarece s-a anticipat un flux mai mare de turiști, dar și de cetățeni ai Republicii Moldova stabiliți peste hotare, ce au venit pentru a sărbători Ziua Vinului la Chișinău.

Pe lângă faptul că pasagerii au primit hărți gratuite, o parte din ei au participat la un sondaj rapid, de tip QuickPoll – serviciu implementat în exclusivitate de către compania Date Inteligente și au oferit răspunsuri la întrebări de percepție, privind compania aviatică cu care au zburat, procedurile aeroportuare,  satisfacția față de serviciile oferite de către compania aeriană și destinațiile turistice pe care intenționează să le viziteze.

Oferirea hărților a stârnit un interes în special în rândul pasagerilor străini. Ei au menționat că harta reprezintă un material util, frumos organizată, conține multe poze frumoase, faptul că este în trei limbi, că  zona de centru e bine detaliată și că sunt prezente rutele de transport public.

Mai jos puteți vedea rezultatele sondajului efectuat pe 97 de respondenți.

Fig.1 Care este scopul venirii la Chișinău

new-piktochart_25446307_dd5a349d863ccd7bdf3c0c6c0b117043e40d19eb

La capitolul ce locuri din Chișinău, turiștii ar dori să le viziteze, ei au optat pentru următoarele opțiuni:

#cel mai des răspuns a fost localuri unde se comercializează vin (beciuri, crame, vinării, wine-shopuri) – 26.8% din eșantion;

#pe locul doi s-au plasat localurile – 17.5% (restaurante, cafenele, cluburi);

# 54.6% din ei n-au ales nicio locație (menționăm că fiecare respondent a putut alege până la 3 locuri);

#puțin peste 9% din pasageri au considerat casa lor drept cea mai interesantă atracție turistică în Chișinău

# la fel 9% au menționat muzeele.

# doar 1% din respondenți au spus că ar dori să vadă monumentul lui Ștefan cel Mare și Sfânt, iar cineva a menționat chiar Orheiul Vechi deși el nu se află în orașul Chișinău.

În general, am concluzionat că atracțiile turistice ale orașului Chișinăul nu sunt bine cunoscute și nici căutate.

Principalele atracții turistice din afară orașului Chișinău ce ar dori să le viziteze respondenții sunt Cricova și Orheiul Vechi, ambele acumulând o pondere de 15.4%. Totuși Cricova a acumulat o pondere mai mare în  rândul persoanelor de locuiesc peste hotare(15.5%) iar Orheiul Vechi în rândul respondenților ce locuiesc în Republica Moldova(18.9%).

Analizând frecvența zborurilor, s-a observat că bărbații zboară mai des, 28.5% din ei zboară cel puțin o dată în lună și doar 22.5% din femei – la fel de des. De asemenea, mai mulți bărbați (31,4%) zboară cel puțin o dată în 3 luni, comparativ cu cea a femeilor (29.7%). Cel mai frecvent zboară persoanele de 30-49 de ani, 36.4% din ei zboară cel puțin o dată în lună.

Harta „Descoperă Chișinăul” a fost lansată oficial pe 15 august 2017 și poate fi găsită în majoritatea chioșcurilor din capitală, dar și în librării. Scopul elaborării acestei hărți a fost de a cartografia principalele  atracții turistice din oraș și de a le populariza în rândul chișinăuienilor, dar și a oaspeților capitalei.

Compania iMaps Expert SRL a semnat contracte de colaborare cu mai multe instituții și organizații pentru a promova atracțiile turistice din Chișinău. Una din activități este acordarea biletelor gratuite la teatre și muzee fanilor paginii de Facebook a iMaps.