(vox, galerie foto) Profesori pe 24 de ore sau cum liceenii de la „Spiru Haret” au condus școala timp de o zi

Spiru Haret

De la caiete la catalog, de la elevi la dascăli… Cu ocazia „Zilei Profesorului”, liceenii haretiști au lăsat într-o parte rutina de elev și au instaurat autoconducerea pe timp de o zi. Toate cadrele didactice și membrii administrației din școală au fost înlocuiți de elevii claselor a XI-a și a XII-a, care, după o zi de lucru plină de surprize, și-au împărtășit experiențele și emoțiile cu #diez. Iată ce au spus aceștia despre ziua autoconducerii!

ionIon Mihalachi (director): Oportunitatea de a fi în locul unui profesor pentru o zi este ceva important şi inedit pentru elevi. Aceştia pot să conducă o lecție aşa cum doresc ei să fie instruiți la rândul lor, fapt ce implică şi mai mult interes din partea elevilor. Personal, astăzi am fost directorul instituției şi m-am simțit foarte responsabil de întreg procesul de autoadministratre. Am fost implicat în coordonarea profesorilor şi asigurarea calității lecțiilor petrecute. Elevii au rămas foarte entuziasmați de ce am organizat, fapt de care suntem foarte mulțumiți.

mihaelaMihaela Furculiță (profesoara de limba română): Anul acesta am avut șansa să intru în pielea unui dascăl pentru o zi, și chiar dacă nu este pentru prima dată, emoțiile pe care le am când vin în fața elevilor sunt de 100 de ori mai mari decât atunci când țin discursuri în fața adulților. Fiind un elev mai zbânțuit, de fiecare dată când ajung în locul profesorilor îmi dau seama câtă muncă se ascunde în spatele unei ore și cât de multe scuze și mulțumiri trebuie să le oferim scumpilor noștri profesori.

gabrielGabriel Grosu (profesor de istorie): Să fii capabil să predai bine, de fapt, e mult mai complicat de cât pare la prima vedere, deoarece trebuie tu să însușești materialul la perfecție, iar abia apoi să te gândești cum să-l explici în termeni mai simpli copiilor, astfel că nu doar să-i faci să înțeleagă, ci să reușești și să-i interesezi, pentru a le putea capta atenția. Eu am fost profesor de istorie, iar în acest caz depinde mult și de tema lecției, pentru că unele subiecte pot chiar și ție însuți să-ți pară neinteresante, iar asta îngreunează procesul. Am avut și un asistent(coleg), deci nu ne plictiseam. Totuși cred că m-am descurcat, odată ce „ne-am încălzit”, totul a mers strună, iar spre sfârșitul zile deja mai voiam încă vreo 2 lecții.

sabinaSabina Lăpteanu (profesoara de limba română): Pot spune ferm că a fi în postura unui profesor este o provocare. Una în care trebuie să îți adaptezi cunoștințele la capacitatea de a primi și de a transmite informație celor mai mici. Pentru mine, azi, procesul de învățare a căpătat o cu totul altă dimensiune, de vreme ce eu, în primul rând, mi-am reeducat și reliefat părerea despre structura de pregătire pentru o ora de limbă română. Pentru că aceasta se bazează pe un amalgam de stări prin care elevul percepe o anumită informație, devine neapărat un proces migălos și plin de factori psihologici și etici.

bogdanBogdan Slutu (profesor de istorie): A fost o experiență foarte interesanta, deși puțin cam complicată, la început. La prima lecție, m-am blocat și am cam uitat tema, dar după asta deja m-am adaptat și a fost mai ușor. A fost bine că profesorul, care asista la oră, nu se implica în lecții, dându-ne oportunitatea să ne organizăm lecția cum vrem noi. Cel mai mult mi-a plăcut cum copii se adresau cu „dom’ profesor” și, în plus, am înțeles cât de mult se pregătesc dascălii de lecțiile cu noi și respectul pentru ei a crescut mult.

chirilChiril Brînza (profesor de franceză): O zi în calitate de profesor mi-a demonstrat că nu e deloc o cale ușoara. Situațiile imprevizibile sunt la ordinea de zi, iar a putea să le faci față frumos este ceva de neprețuit. Cel mai mult am fost surprins la cât de atent mă urmăreau unii colegi mai mici, când le ofeream detalii despre proiecte, examene, lecții la care nu au experiență, iar pentru viitor aș sugera să repetam mai des astfel de zile.

madalinaMădălina Teacă (profesoara de geografie): A fi profesor e mult mai greu decât pare, dar totuși e o experiență plăcută. Chiar dacă am făcut ore doar cu clase de a 8-a, am înțeles că lecția trebuie adaptată pentru fiecare colectiv în parte, deoarece unii copii sunt receptivi la activitățile orale, iar alții la cele în scris. Am simțit pe propria piele efortul pe care îl depun cadrele didactice zi de zi pentru ca să vina pregătite cu ceva interactiv în fața elevilor și cred că, indiferent de situație, ei merită sa fie respectați pentru dedicația pe care o au față de job-ul lor.

alexandrinaAlexandrina Valean (profesoară de limba română): Experienţă în muncă este un program ce urmează workshop-urilor de dezvoltare personală sau orientare în carieră, pentru că doar ştiind ce ţi se potriveşte şi la ce eşti cu adevărat bun, poţi trăi o experienţă autentică în viaţa ta. În cadrul acestui program liceenii au acces la o zi de practică profesională, ceea ce a dus la multe emoții și sentimente frumoase.

După finisarea lecțiilor, toți „profesorii” au avut o ședință, în cadrul căreia au făcut totaluri, și-au împărtășit reușitele și au pus pilonii următoarei zile a autoconducerii.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Autoare:Liuba Țobenco
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente