Activitatea parcurilor IT va fi evaluată anual. Ce declaraţii vor prezenta rezidenţii acestora

AQNKPDGKR8
Foto: Matthew Henry

Evaluarea rezultatelor activității parcurilor IT se va efectua anual, de către o comisie constituită prin ordinul Ministerului Economiei și Infrastructurii. Documentul stabilește modul de formare și atribuțiile comisiei de evaluare a activității parcurilor pentru tehnologia informației, precum și procedura, criteriile și cerințele privind evaluarea activității parcurilor. 

Potrivit Regulamentului, în cadrul procedurii de evaluare vor fi analizate rapoartele de activitate anuale referitoare la activitatea parcului, proiectele de dezvoltare a acestuia, elaborate de Administrația Parcului și gradul de implementare a proiectelor, precum și propunerile privind dezvoltarea activității Parcului înaintate de Administrație către Ministerul Economiei și Infrastructurii.

Activitatea Parcului va fi evaluată din perspectiva îndeplinirii unor obiective, printre care creșterea numărului rezidenților, a venitului din vânzări al acestora, precum și sumelor achitate de rezidenți cu titlu de impozit unic, ponderea produselor sau serviciilor în domeniul IT în venitul din vânzări al rezidenților mai mare de 70%, creșterea volumului exportului produselor și/sau serviciilor în domeniul IT de către companiile rezidente ale parcului.

De asemenea, Comisia de evaluare va ține cont și de asigurarea mecanismelor de atragere, consiliere și susținere a companiilor IT noi, creșterea volumului investițiilor în activitatea companiilor IT rezidente ale parcului, a numărului produselor IT inovative create de către rezidenții parcului, precum și a numărului locurilor de muncă calificate în domeniul IT.

Potrivit proiectului, Administrația Parcului va avea dreptul să participe la procedura de evaluare cu statut de observator, să ia cunoștință cu proiectul raportului de evaluare și să prezinte Comisiei observațiile sale asupra acestuia, în termen de 10 zile calendaristice.

Amintim că pentru rezidenții parcurilor IT a fost stabilit un regim special de impozitare.

Rezidenții parcurilor IT vor prezenta următoarele formulare:

# Formularul-tip „Declarația cu privire la impozitul unic (Forma IU 17)” , ce se va prezenta până la data de 25 a lunii următoare lunii de gestiune. Formularul respectiv conține șapte rubrici și cinci coloane. Declarația poate fi semnată unipersonal de conducătorul contribuabilului ori de două persoane cu drept de semnătură: prima semnătură aparține conducătorului sau altei persoane împuternicite, a doua – contabilului-șef sau altei persoane împuternicite. Rezidenții, la completarea formularului dat, vor perfecta și o anexă, intitulată Indicatorii ce țin de determinarea activității principale desfășurate în parc.

# Formularul-tip „Nota de informare privind salariul și alte plăți efectuate de către rezidentul parcului pentru tehnologia informației în folosul angajaților (Forma ISATI 17)”, ce urmează a fi prezentat până la data de 25 ianuarie a anului următor anului calendaristic în care au fost efectuate plăți în folosul angajaților. De asemenea conține șapte rubrici și cinci coloane și sunt, în mare parte, identice cu cele din formularul precedent.

# Formularul-tip „Informația privind salariul și alte plăți efectuate de către rezidentul parcului pentru tehnologia informației în folosul angajatului”. Se prezintă anual, fiecărui angajat căruia i-au fost achitate plăți salariale impozitate prin aplicarea impozitului unic, până la 1 martie a anului următor celui în care au fost efectuate asemenea plăți. În Nota de informare se indică denumirea rezidentului parcului pentru tehnologia informației și codul fiscal al acesteia. Totodată, se indică numele, prenumele și codul fiscal al angajatului în folosul căruia au fost efectuate plățile pe parcursul anului fiscal. Formularul conține două coloane. În coloana I se indică suma totală a venitului din salariu îndreptat spre achitare în perioada fiscală, care include salariul de bază, salariul suplimentar, precum și plățile de stimulare și compensare, inclusiv facilitățile acordate de către patron, iar în coloana II se indică numărul de luni în care angajatul a activat în parcul IT.

În același timp, dările de seamă, declarațiile, alte rapoarte aferente impozitelor, contribuțiilor, altor plăți obligatorii la buget care nu intră în componența impozitului unic se prezintă autorităților corespunzătoare în modul general stabilit.

Menționăm că, potrivit art.15 al Legii cu privire la parcurile pentru tehnologia informației, rezidenților acestor parcuri li se aplică un impozit unic în mărime de 7 % din venitul din vânzări, dar nu mai puțin decât o sumă minimă stabilită per angajat (30 % din cuantumul salariului mediu lunar pe economie, prognozat pentru anul respectiv).

Impozitul unic include următoarele impozite și taxe: impozitul pe venit din activitatea de întreprinzător, impozitul pe venit din salariu, contribuțiile de asigurări sociale de stat obligatorii datorate de angajați și angajatori, primele de asigurare obligatorie de asistență medicală datorate de angajați și angajatori, taxele locale, impozitul pe bunurile imobiliare și taxa pentru folosirea drumurilor de către autovehiculele înmatriculate în Republica Moldova, datorate de rezidenții parcurilor.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Cineplex

  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente