Marca comercială „Moș Zaharia” a câștigat titlul de Marca Comercială a Anului 2016. Compania a obținut marea victorie în cadrul competiției chiar din prima încercare de a participa.

În doar doi ani, compania a reușit să-și fidelizeze consumatorii și să le câștige încrederea

Câștigul a fost însoțit de două premii, „Reputație și Încredere” și „Aprecierea Consumatorului”, semn că de-a lungul anilor, compania a reușit să-și fidelizeze clienții și să le câștige încrederea și susținerea. Directorul general al „Moldova-Zahăr”, Wojciech Kolignan, spune că „denumirea acestor categorii vorbesc de la sine. Pentru noi acest succes chiar la început de cale este un semnal, că suntem pe calea cea dreaptă și trebuie să mergem înainte, cu aceleași ambiții pentru a continua evoluția companiei și a obține în continuare noi succese și noi aprecieri din partea consumatorilor noștri. Sperăm ca în viitor să obținem premii și în alte categorii ale concursului.”

Munca și eforturile companiei nu se opresc aici, chiar dacă a ajuns să fie una dintre cele mai cunoscute mărci comerciale din Moldova.  Directorul general al „Moldova-Zahăr” spune că acest lucru este doar un semn că lucrurile merg într-o direcție corectă și că trebuie să muncească în continuare pentru a fi la nivelul așteptărilor consumatorilor.

Marca comercială „Moș Zaharia” într-adevăr a fost declarată drept una dintre cele mai populare în Moldova și noi apreciem acest lucru și ne bucurăm că și-a găsit loc în inimile consumatorilor moldoveni. Întregul colectiv «Moldova Zahăr» apreciază mult această realizare și este conștient, că premiul include în sine și meritul consumatorilor noștri. Iar asta ne vorbește despre faptul, că munca depusă de noi a fost apreciată la justa valoare, iar rezultatele ne motivează spre noi realizări și succese și ne arată că drumul ales este unul corect și aproape de ceea, ce își doresc consumatorii moldoveni.”

Oferă un produs de înaltă calitate și la un preț competitiv. Chiar și așa, din cauza că sunt de puțin timp de piața din Moldova, premiul a fost pentru ei o surpriză neașteptată. „Nu ne-am așteptat la o asemenea apreciere înaltă, deoarece alte companii activează zeci de ani pentru a obține o asemenea realizare și apreciere din partea consumatorilor.  Iar marca „Moș Zaharia” este relativ tânără, pentru că „s-a născut” abia în anul 2015, sub o stea norocoasă, cum s-a adeverit.

R4

„Moș Zaharia” este produs din materie primă exclusiv moldovenească, cu susținere poloneză

Fiecare produs este unic în felul său, de asta sunt convinși angajații companiei. Ceea ce a făcut din „Moș Zaharia” o marcă de succes este faptul că zahărul este moldovenesc, produs exclusiv în Republica Moldova. Bineînțeles, pe lângă materia primă, există mulți alți factori care i-au garantat succesul companiei: munca unei echipe întregi, firme partenere și cele care se ocupă de distribuția producției. Toate au constituit la formarea unui puzzle complet.

Toată aventura a început atunci când cu ajutorul financiar și informaționale a celei mai mari companii producătoare de zahăr din Polonia „Krajowa Spolka Cukrowa” a fost cumpărată fabrica de zahăr de la Cupcini. Achiziționarea fabricii de zahăr de la Cupcini, care stagna de trei ani de zile, nu înseamna, însă, și crearea unui produs demn de atenția pieții, iar aici experiența investitorului nostru KrajowaSpółkaCukrowaS.A. A fost de un real folos și este greu de subestimat.  Trebuie să menționez și faptul, că Polonia, ca și Republica Modova, este o țarăa fostului lagăr socialist, iar industria poloneză producătoare de zahăr deja suportase acele procese transformaționale, care încă mai durează în Moldova.”

Polonia are un rol extrem de important în economia și cultura Moldovei. Directorul general al „Moldova-Zahăr” ne spune despre faptul că încă în perioada URSS, majoritatea fabricilor de zahăr din țară au primit în dar echipament polonez. Până acum, Polonia este partener de success în Europa de Est și un susținător important.

Un producător mare în regiune înseamnă întotdeauna noi locuri de muncă pentru localnici și venituri la buget. În perioada recoltării sfeclei de zahăr noi oferim peste 450 de noi locuri de muncă, iar pe parcursul anului avem 130 de angajați permanenți. Colaborăm cu diferite firme moldovenești, de la care achiziționăm echipament, îngrășăminte, produse de protecție a plantelor. La fel contractăm furnizori pentru diferite lucrări de reparație. «Moldova-Zahăr»susține fermierii moldoveni, care plantează sfeclă de zahăr, cărora le oferim semințe de calitate, îngrășăminte, produse pentru protecția plantelor, combustibil și suport financiar  pentru procurarea tehnicii agricole. La fel, oferim consultanța necesară și know-how.”

R5-1140x760

Din ce în ce mai buni. În fiecare an, sunt investite 2 milioane de euro în modernizare

În ultimii ani, „Moș-Zaharia” a devenit popular nu doar la noi, dar și pe piața din România. Compania însă vrea să devină din ce în ce mai buni și să nu se oprească aici. Investitorul polonez KrajowaSpółkaCukrowaS.A. planifică să continue modernizarea fabricii de zahăr de la Cupcini, pentru a crește și mai mult competivitatea produsului. „Vom continua programele de susținere a producătorilor agricoli și creșterea calificării angajaților  companiei. În fiecare an, noi investim două  milioane de euro pentru modernizarea întreprinderii.”

Wojciech Kolignan este de părere că în Moldova există potențial pentru noi investiții în orice domeniu al economiei, dar cel mai important este să fie fixate corect prioritățile. „Există potențial de mărire a volumului de producere există și noi muncim sistematic asupra acestui obiectiv. Desigur, volumul de producere depinde de volumul materiei prime, dar în condițiile meteo secetoase în Moldova este greu de stins acest obiectiv, mai ales în comparație cu Polonia.  În Moldova nu există suficiente programe naționale de luptă cu seceta, de instalare a sistemelor de irigare în acest scop.

Moldova și Polonia – o istorie comună de secole

Moldova și Polonia au tradiții înrădăcinate de timp și istorie, iar o colaborare ulterioară este șansă pentru locuitorii țării noastre de a trăi mai bine. Când a venit pentru prima dată în Moldova, acum 5 ani, Wojciech Kolignan a luat această schimbare ca o provocare profesională. „Munca mea se împarte în cea de la fabrică și cea din oficiul de la Chișinău. Am foarte puțin timp pentru  odihnă, dar munca în compania moldovenilor, chiar dacă nu este una destul de ușoară, îmi aduce acel sentiment de satisfacție profesională. Rezultatele pe care le obținem sunt simțitoare și vizibile. De la an la an devenim mai buni, atingem rezultate mai mari, devenim mai productivi și mai competitivi.  Eu sunt mulțumit, că am reușit să închegăm un colectiv fidel, iar atitudinea de care dă dovadă îmi dovedesc că am făcut alegerea corectă atunci când am mizat pe ei. Sunt bucuros, că printre acești oameni sunt mulți tineri, care nu au plecat din Moldova și care prin perseverența lor îmi demonstrează că își văd viitorul în țara natală, care este Moldova. Iar asta e foarte important pentru edificarea viitorului acestor tineri aici, acasă, și dezvoltarea acestei țărișoare frumoase.”