(doc) Planul lui Grigore Belostecinic de a dezvolta ASEM-ul în noul mandat de rector

belostecinic2
Foto: Alchetron

La 12 aprilie 2017, Grigore Belostecinic a fost ales pentru a treia oară consecutiv în poziția de rector al Academiei de Studii Economice din Moldova (ASEM). Echipa #diez a găsit programul cu care a candidat Grigore și vă arată planurile sale în următorul mandat.

Planul lui Grigore Belostecinic este intitulat: „O educaţie competitivă pentru o societate competitivă” și conține 30 de pagini.

„Nu trebuie scăpate din vedere nici problemele cu care se confruntă învățământul superior din Republica Moldova, iar ASEM-ul nu este o excepție. Ele sunt bine cunoscute: subfinanțarea, lipsa de investiții publice în scopuri de dezvoltare, diminuarea considerabilă a prezenței componentei cercetare în universități, interacțiunea slabă cu mediul de afaceri, pasivitatea și motivarea slabă a studenților din cauza lipsei unor perspective în dezvoltarea unei cariere profesionale aici, acasă; lipsa de motivare pentru cadrele didactice și din cercetare din cauza salariilor foarte mici; scăderea prestigiului învățământului superior la general; o imagine știrbită a universităților prin criticile permanente aduse de mass-media, ONG-uri, dar și, spre regret, uneori și de către reprezentanți ai administrației publice centrale; mai recent – scăderea dramatică a numărului de studenți înmatriculați, ceea ce provoacă creșterea cheltuielilor per student. Aceasta înseamnă că ne vom confrunta pe viitor cu un număr tot mai mic de înscrieri la studii și costuri în creștere” spune Grigore Belostecinic în introducerea programului său.

Obictivele sale sunt:

#1. Acordarea unei atenţii prioritare identificării şi determinării gradului de satisfacere a cerinţelor şi aşteptărilor beneficiarilor noştri şi părţilor interesate

#2. Compatibilizarea şi alinierea continuă a activităţilor ASEM la practicile academice din ţările Uniunii Europene şi alte state cu nivel înalt de dezvoltare.

#3. Considerarea angajaţilor (corpul profesoral-didactic, personalul administrativ şi auxiliar) ca beneficiari interni şi preocuparea cu deosebită atenţie de satisfacerea cerinţelor şi aşteptărilor lor, considerându-i ca principală bogăţie a instituţiei.

#4. Considerarea studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor noștri atât ca beneficiari interni, cât şi ca beneficiari externi, şi urmărirea continuă a gradului de satisfacere a cerinţelor şi aşteptărilor lor privind calitatea serviciilor educaţionale şi adecvarea acestora la exigenţele pieţei forţei de muncă, dar şi condiţiile în care aceste servicii sunt oferite.

#5. Asumarea responsabilității proprii, dar şi contribuirea la promovarea şi asumarea responsabilităţii tuturor membrilor comunităţii 10 academice, pentru contribuţia adusă la realizarea obiectivelor instituţiei.

#6. Întreprinderea unor măsuri concrete în vederea îmbunătăţirii continue a tuturor proceselor desfăşurate în ASEM, considerând prioritare principalele ei dimensiuni: învăţământ, cercetare ştiinţifică şi inserţie socială.

Cum Grigore Belostecinic vrea să ajungă la aceste obiective, vedeți în documentul de mai jos

„O educaţie competitivă pentru o societate competitivă” de Grigore Belostecinic

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente