Lidl și Apple au depus cele mai multe cereri de înregistrare a mărcilor comerciale în Moldova în 2016

collage

În Republica Moldova, mărcile se află în topul obiectelor de proprietate industrială pentru care se solicită protecţie. Pe parcursul anului 2016, AGEPI a recepţionat 4 478 de cereri de înregistrare a mărcilor, inclusiv 1 968 (44%) au parvenit pe cale naţională, iar 2 510 (56%) – pe cale internaţională. Totodată, solicitanţilor naţionali le revin 32%, iar celor străini – 68% din totalul cererilor depuse anul trecut.

Cele mai multe cereri de înregistrare a mărcilor au fost depuse de companiile străine:

# Lidl Stiftung & Co. KG din Germania – 69 de cereri;

# Apple INC din SUA – 56;

# Orion Corporation din Coreea – 43;

# World Medicine Ilaç Sanayi din Turcia – 37;

# Kaufland Warenhandel GmbH & Co. KG din Germania – 34;

# Janssen Pharmaceutica NV din Belgia – 31;

# Philip Morris Brands S.A.R.L din SUA – 30;

# Hyundai Motor Company din Coreea – 30 de cereri;

#Oberegagro S.R.L. din Republica Moldova – 29 de cereri.

În Topul celor cinci clase de produse și servicii pentru care au fost depuse cereri de înregistrare a mărcilor, care reflectă domeniile de interes pentru piața Republicii Moldova, se află:

# serviciile de publicitate;

# administrare comercială și gestiune a afacerilor comerciale;

# produsele farmaceutice și veterinare;

# produsele alimentare;

# aparate și instrumente științifice/calculatoare;

# produse cosmetice.

Asigurarea protecției mărcilor reprezintă un pas important în activitatea oricărei companii care dorește să promoveze un produs sau serviciu, diferențiindu-l de cele ale concurenților prin intermediul elementelor distinctive.

Photo Credit: agepi.gov.md
Photo Credit: agepi.gov.md
Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente