Pentru a opera zboruri non stop în timp ce este reconstruită pista de aterizare/decolare deja existentă, companie care administrează Aeroportul din Chișinău, va construi o nouă pistă. Astfel, vor fi evitate suspendarea curselor aeriene şi restricționarea traficului aerian pe Aeroportul Chișinău.

Calea de rulare D (Delta) urmează a fi reconstruită şi exploatată în calitate de pistă de aterizare/decolare care va avea o lungime de 2400 m şi lăţime de 45 m. Ceea ce înseamnă că, în timp ce zborurile vor fi operate pe pista nou construită, se vor desfăşura lucrările de reconstrucţie pe pista de bază de 3590 m. S-a recurs la acest plan, luându-se în consideraţie intensificarea curselor care vor fi operate în următoarea perioadă, evitându-se astfel toate problemele din punct de vedere al siguranţei zborurilor, disconfortul călătorilor Aeroportului Chişinău precum şi cel al companiilor aeriene.

Mai mult decât atât, acţiunile întreprinse corespund întru totul cerinţelor companiilor aeriene, fiind asigurat un trafic aerian 24/24, fără restricţii. Ulterior, unul din beneficiile majore ale construcţiei unei noi piste reprezintă posibilitatea de a dirija zborurile pe ambele piste, ceea ce va conduce la o funcţionare mai dinamică a aeroportului.

 

IMG_8520

 

Procesul de reconstrucţie a învelişurilor noii piste este similar celui aplicat la primul segment reconstruit al principalei piste de 3590 m. Acesta presupune lucrări masive inclusiv lucrări de demolare a învelişurilor vechi a căii de rulare D şi prelucrarea acestora cu utilaj special – concasator care separă armătura de pietriş; lucrări de terasament; stabilizare a solului, a stratului din pietriş, beton uscat şi a stratului superior din beton de marcă înaltă. Amestecurile de beton vor fi produse de uzina giganţilor construcţiilor „Strabag Grup”, utilată cu propriul laborator şi instalată nemijlocit pe AIC. Procesul de fabricare este automatizat ceea ce permite deservirea acestuia de doar 8 specialişti, aduşi în Moldova de „Strabag Grup”.

„Ne-am propus ca şi în 2017 să fim nu mai puţin productivi decât anul trecut iar rezultatele schimbărilor făcute până acum sunt resimţite din plin în primul rând de către pasagerii noştri. Ne adaptăm constant cerinţelor acestora şi suntem receptivi la solicitările companiilor aeriene. Conform planului iniţial de reconstrucţie a pistei, ar fi trebuit ca să recurgem la restricţionarea orarului de zbor a câte 10-12 ore/zi, ceea ce ar fi condus la perturbarea orarului zborurilor, crearea inconvenienţelor companiilor aeriene dar mai ales pasagerilor. Tocmai de aceea, am decis reconstrucţia căii de rulare D pentru a o utiliza ca pistă de decolare/ aterizare. Lucrările deja au demarat şi întreg procesul tehnologic este organizat, au fost aduse tehnica necesară şi materialele de construcţie. Am obţinut toate avizele şi autorizaţiile necesare atât de la Autoritatea Aeronautică Civilă a Republicii Moldova precum şi de la celelalte instituţii de profil.”, a declarat Petru Jardan.

Totodată, paralel cu derularea acestui proiect, va continua desfăşurarea lucrărilor de reconstrucţie a celorlalte suprafeţe de lucru ale aerodromului.