Rusnac se reinventează: o nouă formă – conținut social

Velohora

Compania Rusnac-MoldAqua a prezentat un nou logo și planul de socializare ulterioară a brandurilor sale de bază de apă îmbuteliată – Gura Căinarului și OM. Această strategie de business a managementului moldovenesc al companiei a fost acceptată și de noii proprietari elvețieni.

Noul logo Rusnac combină tradițiile și tehnologia

Rusnac_logo

„Noul logo simbolizează simbioza dintre cele trei componente de bază ale afacerii noastre”, povestește Danil Balaban, șeful departamentului de marketing al companiei Rusnac. „Rombul – elementul central – este un tribut adus tradiției. În satele moldovenești acesta se regăsește în motivele tradiționale utilizate în decorarea gardurilor, tocurilor de uși, obloanelor ferestrelor, covoarelor țesute, veselei sau costumelor populare. Astfel, legătura cu satul implică și o legătură cu izvoarele, iar în cazul nostru – cu surse naturale de apă din apropierea satului Gura Căinarului. Conturul exterior al logoului – prima literă a numelui Rusnac – o trimitere la rădăcinile familiale ale companiei. Linia subțire, care evidențiază conturul, este calea pe care o urmăm mai mult de două decenii, calea progresului tehnologic: logica, precizia, stabilitatea tuturor proceselor. În cazul nostru – inclusiv responsabilitatea strictă, pentru că noi producem apă îmbuteliată – cel mai important produs alimentar.”

Compania Rusnac-MoldAqua a fost fondată în 1992 ca un business de familie moldovenesc. În 24 de ani aceasta a investit treptat în producție și logistică mai mult de 15 mln de euro. Evenimentul cheie care a predeterminat evoluția Rusnac în companie este considerat parteneriatul tehnic cu un producător de frunte de echipamente pentru industria băuturilor – Krones AG. În timpul uneia dintre vizitele de lucru la birou central Krones (orașul Neutraubling, Germania) reprezentanții Rusnac au avut o discuție cu fondatorul grupului Herman Kronzederom. El s-a arătat interesat de planul întreprinderii dintr-o mică țară post-sovietică, a vizitat de mai multe ori Moldova, a analizat situația și chiar a participat la optimizarea logisticii de producție. Ca urmare, compania a procurat cea mai potrivită versiune a primei linii de îmbuteliere. În același timp, (un caz fără precedent!) Grupul Krones a oferit companiei Rusnac un credit tehnic pe trei ani în condiții avantajoase. Ulterior, compania a comandat linii mai puternice și mai scumpe de îmbuteliere, cu întregul complex al echipamentelor principale și auxiliare. La întreprindere sunt montate trei linii Krones cu o capacitate generală de 42.000 de sticle de 1,5 litri pe oră, precum și linii Krones pentru ambalaje mari.

Compania Rusnac este unica din industrie care deține laboratoare proprii de evaluare a calității produselor (microbiologia și chimia) acreditate în conformitate cu standardul internațional ISO/CEI 17025. În anul 2010, compania a fost printre primele din Europa certificată de compania elvețiană SGS pentru conformitatea cu cerințele privind siguranța și calitatea producției de alimente FSSC 22000:2010.

În prezent, compania Rusnac-MoldAqua este lider pe piața apei îmbuteliate din Moldova. Portofoliul Rusnac-MoldAqua include 10 mărci comerciale, inclusiv apa potabilă OM, Familia Fericită, Apă Populară; apă minerală Gura Căinarului; băuturi răcoritoare: Letto, Limonada, New Cola, Joy’s, Baban; cvas Cvasov. Practic fiecare dintre brandurile produse este un lider în segmentul său. Potrivit studiului efectuat, mai mult de 90 la sută din cetățenii Republicii Moldova știu despre mărcile Gura Căinarului și OM. În același timp, 53% dintre consumatori consumă în mod regulat apa minerală Gura Căinarului, iar 24% apa potabilă OM.

„Succesul comercial pe piață și nivelul ridicat al încrederii consumatorilor se bazează pe dorința noastră de a face cel mai bun produs și a-l aduce mai aproape de interesele oamenilor”, afirmă Danil Balaban. „Suntem convinși că în lumea contemporană a abundenței mărfurilor, producătorului nu-i este suficient să ofere consumatorului pur și simplu o înaltă calitate și un preț bun. Businessul modern este măsurat prin abilitatea brandului de a conduce după sine oamenii. Noi investim în dezvoltarea societății și ocupăm propria nișă în viața oamenilor și în perspectivă pe piață, în acele domenii care sunt cele mai importante pentru anumite grupuri, precum și pentru societate în ansamblu. De exemplu, noi credem că investiția noastră în proiectul VeloHora sub egida brandului Gura Căinarului (care este mai mult de 2 mln de lei pe an) a influențat serios interesul oamenilor față de biciclete. Timp de șase ani, numărul de bicicliști care participă a crescut de 10 ori – de la 1.500 la 15 mii. Ideile noastre sunt susținute, deci și brandurile noastre au perspective garantate.”

 

Velohora

Gura Căinarului a adunat la festivalul VeloHora 2016 – 15 000 de cicliști

Sub egida altui brand al companiei – marca comercială OM – este implementat programul strategic OMactiv, care ar trebui să crească nivelul de practicare a exercițiilor fizice, angajamentul la o alimentație sănătoasă și alte valori ale unui stil de viață sănătos. În cadrul programului, în Chișinău și în alte orașe sunt planificate pentru a fi construite 30 de zone de workout moderne, dintre care trei au fost deja deschise în parcurile din Chișinău. În următorii trei ani, în acest program vor fi investiți nu mai puțin de 10 milioane de lei.

În aprilie 2016 compania a fost achiziționată de un fond de investiții din Elveția. Reprezentanții acestuia au studiat timp de aproape patru ani performanța pe piață și a echipamentelor tehnice, precum și eficiența managementului moldovenesc, principiile sale de afaceri. După schimbarea proprietarilor, compania este în continuare gestionată de aceeași echipă administrativă. Noii proprietari au sprijinit pe deplin strategia de marketing Rusnac. Compania consideră că accesul la investițiile străine va permite punerea în aplicare a unei noi faze de modernizare tehnologică, precum și extinderea programului de dezvoltare a componentei sociale a mărcilor sale.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente