(foto, video) NASA a descoperit şapte planete de mărimea Terrei, dintre care trei pot adăposti viață

170221161852-trappist-1-planetary-system-exlarge-169

Astronomii au descoperit şapte planete de mărimi apropiate de cea a Terrei gravitând în jurul unei singure stele, anunţă Administraţia Naţională Aeronautică şi Spaţială din SUA (NASA). Anunțul a fost făcut miercuri, pe 22 februarie, la ora 20:00, în cadrul unei conferinţe de presă. relatează Mediafax.

Conform cercetătorilor, toate cele şapte planete ar putea avea apă în formă lichidă la suprafață, iar trei planete sunt în zona care în mod tradițional este considerată „locuibilă”, unde viaţa ar putea fi o posibilitate.

Acest sistem compact de exo-planete orbitează în jurul stelei denumite Trappist-1, aflată la 40 de ani lumină de Terra.

Planetele au fost descoperite prin utilizarea Telescopului Spitzer al NASA.

170222100423-02-trappist-1-planetary-system-exlarge-169

„Planetele se află foarte aproape una de cealaltă şi foarte aproape de stea, situație asemănătoare cu cea a lunilor planetei Jupiter”, a declarat Michaël Gillon, cercetător la Universitatea belgiană Liège.

„Totuși, steaua este atât de mică şi de rece încât clima celor şapte planete este temperată, ceea ce înseamnă că ar putea avea anumite cantități de apă lichidă şi, prin extensie, poate chiar viaţă”, a subliniat Gillon, şeful echipei internaționale care a analizat datele NASA despre Trappist-1.

170222100643-03-trappist-1-planetary-system-exlarge-169

„Cred că am făcut un pas crucial spre a afla dacă există viaţă acolo”, a explicat Amaury H.M.J. Triaud, astronom la Universitatea Cambridge şi membru al echipei de cercetare.