(studiu) Traficul pe dispozitive mobile, creștere constantă în Moldova

unnamed (2)

Traficul generat de pe dispozitive mobile (smartphone și tabletă) a crescut constant în ultimul an în Moldova, iar trendul rămâne ascendent pentru anul 2017, arată un nou comunicat Gemius și BATI.

Dacă în luna iulie 2016 traficul de pe dispozitive mobile reprezenta doar 23%, în decembrie 2016 el a depășit pragul de 40%. Odată cu traficul, a crescut și timpul petrecut în online de către vizitatori. Astfel, utilizatorii de internet din Moldova petrec în medie peste 13 ore /luna pe dispozitive mobile și aproximativ 15 ore/ lună pe desktop. Cea mai mare parte din timp este alocată navigării pe rețelele de socializare.

“În Moldova regăsim, așadar, tendințele globale ce țin de creșterea fulminantă a traficului de pe dispozitive mobile și prăbușirea traficului de pe desktop, cât și despre trecerea treptată de la mobile first la mobile only. Aceeași situație este întâlnită și în țările vecine: România și Ucraina. În România, traficul de pe device-uri mobile a crescut de la 38% în iulie 2016 la peste 45% în octombie 2016 pentru site-urile aflate în studiu. De asemenea, Ucraina a înregistrat o creștere de la 15% în iulie 2016 la peste 17% în octombrie 2016”, potrivit lui Stanislav Popov, Director Executiv BATI.

Studiul de Măsurare Trafic și Audiență pe Internet (SMTAI) se dezvoltă permanent și din trimestrul I 2017, BATI va publica cifre separate de audiență pe mobile și desktop.

PC vs Mobile Traffic, December 2016

16002759_1391348030875478_5126594135852233126_n

Despre BATI: Asociatia ‘Biroul de Audit al Tirajelor si Internetului’ (BATI) este o structura asociativa, necomerciala, constituita in 2009 cu scopul de a furniza industriei de publicitate din Moldova indicatori obiectivi si independenti asupra performantelor diverselor canale media, indicatori necesari pentru luarea deciziilor de alocare a bugetelor de reclama pe o baza profesionala. Membri BATI sunt persoane juridice, edituri de presa scrisa si online, agentii si clienti de publicitate.

Despre SMTAI: SMTAI in Republica Moldova este studiul independent de masurare a audientelor online prin metodologia proprietara Gemius, care combina datele site-centric si date structurale. Lider in masurarea audientei in peste 35 de tari, metodologia Gemius este recunoscuta international si premiata in 2015 cu locul intai la IAB Europe Research Award pentru metodologiile de cercetare a audientei dezvoltate.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente