Locuitorii Moldovei, Kazahstanului şi Ucrainei cheltuiesc cel mai mult din Europa pe produse alimentare. Despre aceasta arată datele Clasamentului anului 2016 al ţărilor din Europa după cota de cheltuieli ale familiilor pentru produse alimentare, publicat de „RIA Rating”.

Potrivit agenţiei INFOTAG, Moldova are un indice de 42,1% şi s-a plasat pe locul 38 din 40 de ţări. Liderul clasamentului este Luxemburg, unde pe produsele alimentare se cheltuiesc în medie 8,6% din veniturile unei familii. Rusia se află pe locul 32, România – pe 35, Ucraina – pe 40.

În acelaşi timp, ponderea cheltuielilor în Moldova pe alcool şi ţigări este una din cele mai modeste în Europa – 1,4%. Mai puţin au doar Luxemburg şi Cipru – câte 1,3%.

Totodată, 1,4% din moldoveni cheltuiesc în medie pentru cultură şi odihnă. Acesta este cel mai mic indice. Lider aici este Marea Britanie cu 13%. Ucraina are 1,8%, iar România – 4%.

În Moldova se cheltuieşte destul de modest pe restaurante, cafenele şi hoteluri – 1,7%. Mai puţin se cheltuieşte doar în România – 1,4%.