Pentru al treilea an, vinurile Moldovei au fost degustate la expoziția specializată „GoodWine” din România

img_0340

Vinul Moldovei devine un nume tot mai cunoscut pe piața din România. Pentru al treilea an consecutiv, brandul vinicol de țară „Vinul Moldovei. O legendă vie” a participat la expoziția specializată „GoodWine”, aflată la cea de XVIII-a ediție, care s-a desfășurat la finele lunii noiembrie la București.

Evenimentul a adus împreună sute de vinuri cunoscute și de zeci de vinificatori, iar Oficiul Naţional al Viei şi Vinului şi companiile vinicole autohtone au fost mai aproape de consumatorii din România. Astfel, țara noastră a participat la expoziție cu un stand comun, care a găzduit produsele a 13 vinării autohtone: Alianța Vin, Basavin&Co, Castel MIMI, Chateau Vartely, Dionis Club, Doina Vin, Fautor, Migdal-P, Vinăria Bostavan, Vinăria din Vale, Timbrus, Wine International Project, Vinăria Țiganca. De asemenea, la expoziție și-au prezentat vinurile și 4 mici producători: Equinox, Et cetera, Minis Terrios Pelicanul Negru. Participarea Oficiului Național al Viei și Vinului și a Asociației Micilor Producători de Vinuri a fost susținută de către partenerul strategic – Proiectul de Competitivitate al USAID Moldova.

img_0370

Pe parcursul expoziției au fost organizate 2 master-class-uri cu vinurile premium produse în Moldova, care au adunat peste 100 de persoane din domeniul vinului: importatori, sommelieri, jurnaliști și bloggeri de specialitate. Unul dintre master-class-uri a fost prezentat de către directorul Oficiului Național al Viei și Vinului, Gheorghe Arpentin.

Gheorghe Arpentin, director, Oficiul Național al Viei și Vinului: „Vinul Moldovei devine tot mai recunoscut și mai solicitat pe piața din România. Acest lucru se datorează eforturilor depuse de ONVV în conformitate cu planul de marketing și promovare a Vinului Moldovei, care este produsul mândriei noastre naționale. Piața românească are un potențial imens pentru industria vitivinicolă din RM, iar cu fiecare participare reușim să înregistrăm noi succese, să adunăm tot mai mulți curioși și consumatori. Vom continua să punem accent pe calitate, pentru ca Vinul Moldovei să fie o prezență constantă pe mesele consumatorilor din România.”

România este o piață cu o creștere anuală de 50% a consumului de vin moldovenesc, iar de la prima participare în 2014 cantitatea de vin îmbuteliat exportat pe această piață a crescut de 4 ori. În prezent, 27 de companii vinicole din țara noastră exportă vinuri îmbuteliate în România, cu 6 vinării mai mult comparativ cu anul 2015.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente