Moldova continuă să fie promovată ca o destinație turistică vinicolă pe piața europeană. În perioada 24-26 noiembrie, Asociaţia Naţională pentru Turism Receptor din Moldova (ANTRIM) împreună cu partenerii și membrii acesteia, cu suportul strategic al USAID Moldova, au participat pentru prima dată la cea de-a 24 ediție a celei mai mari expoziții de turism din Polonia – TT Warsaw, care adună anual peste 450 de expozanți din peste 50 de țări.
Profesioniştii, dar şi vizitatorii au avut posibilitatea să comunice și să afle mai multe detalii despre oferta turistică a țării noastre de la reprezentanţii industriei turismului receptor prezenți la standul Moldovei şi cei ai vinăriilor şi desigur, să guste vinurile acestora. Fiecare companie participantă a reuşit să consolideze parteneriatele deja existente şi să stabilească noi relaţii de colaborare.
La târgul de turism au fost promovate atât intinerariile ce includ atracții turistice de pe ambele maluri ale râului Nistru, cât și rutele turistice dedicate special pentru piața poloneză, elaborate de Asociația Ghizilor și Translatorilor din Moldova în parteneriat cu ANTRIM.
Piața Poloniei este una prioritară pentru sector deoarece în ultimii ani s-a înregistrat o creștere a numărului de turiști de pe această piață. Dacă în 2014 turiștii polonezi au constituit 3% din numărul total de 14362 turiști care au vizitat Moldova (sursa: www.statistica.md ), în anul 2015 acesta a ajuns la 4%, iar in perioada ianuarie-septembrie 2016 – la 4,6%. Datele furnizate de membrii ANTRIM pentru prima perioadă a anului 2016 demonstrează o creștere semnificativă a cererii de tururi gastronomice, vinicole și cultural-istorice din partea turiștilor polonezi, care deja au început rezervările de tururi pentru anul 2017.
Ca parte a campaniei de promovare, a fost organizată și o conferință de presă dedicată prezentării Moldovei, unde au fost prezenți peste 30 de jurnaliști din mass media de specialitate din Polonia. Cei prezenți au confirmat interesul sporit din partea turiștilor polonezi pentru Moldova ca destinație turistică, datorat în special și campaniilor de promovare Wine of Moldova, strategic orientate pe această piață, coordonate de Oficiul Național al Viei și Vinului.