Peste 300 de pasionați au fost inițiați în arta de a consum a vinurilor de calitate, iar 40 de profesioniști din domeniu și-au perfecționat cunoștințele în cadrul celei de-a III-a ediții a campaniei „Wine Friendly”, cu genericul „Wine Live”. Programul organizat de Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV), cu susținerea partenerului său strategic, Proiectul de Competitivitate al USAID Moldova, s-a desfășurat la Chișinău în perioada iunie-iulie 2016, încurajând consumul conștient al vinului de calitate în restaurantele din Chișinău.

somelieri WF III

Vlad Grosu, directorul adjunct al Oficiului Național al Viei și Vinului: „Pe lângă conceptul original de asociere a vinurilor de vară cu muzica live, marea noutate a acestei ediții a fost degustarea în premieră a vinurilor cu indicație geografică protejată (IGP). Primele vinuri certificate au fost produse de 8 companii autohtone, din roada anului 2015, conform standardelor și cerințelor de calitate ale Uniunii Europene și conțin pe etichetă mențiunea IGP. ONVV va continua să încurajeze vinificatorii din țară să producă vinuri cu IGP, care reprezintă o garanție a calității recunoscută la nivel mondial și oferă Vinului Moldovei un avantaj incontestabil pe piețele externe.”

Evenimentele „Wine Live” au fost destinate clienților fideli ai restaurantelor acreditate „Wine Friendly”, dar și tuturor celor care își doreau să deguste vinurile, să le cunoască și să devină amici ai vinurilor produse în Republica Moldova. Scopul campaniei este de a educa populația în ceea ce privește consumul de vinuri de calitate, de a crește consumul de vinuri autohtone și de a implica specialiștii în îmbunătățirea calității serviciului de vinuri în restaurantele din țară.

Diana Lazăr, vicedirectorul Proiectului de Competitivitate al USAID Moldova: „Ne-am convins cu mândrie că în localurile acreditate „Wine Friendly” a sporit calitatea serviciului de vinuri, iar deținătorii acestui titlu au devenit adevărați ambasadori ai Vinului Moldovei. Această realizare este un pas important în educarea publicului privind degustarea vinului de calitate și promovarea culturii vinului în general, iar participanții au avut ocazia unică de a cunoaște o selecție impunătoare de vinuri, fiind ghidați de profesioniști. Ne propunem să extindem numărul de restaurante „Wine Friendly” iar vinul, asociat cu gastronomia localului, să devină produsul de consum al clienților lor.”

17 evenimente „Wine Live” în localurile „Wine Friendly”

Campania a cuprins 17 evenimente cu degustări ghidate de somelieri certificați – Adrian Digolean, Andrei Țurcanu, Elizaveta Breahnă, Ina Șanghina, Mihai Druță, Nicolae Luca, Sergiu Stratan și Snejana Zacepa – care au prezentat vinuri de sezon: albe, rosé, spumante și icewine, inclusiv vinuri lansate în primăvara anului 2016. Acestea au fost organizate la terasele localurilor acreditate „Wine Friendly”, într-o atmosferă relaxantă, animată de un program de muzică live, cu meniuri asociate vinurilor și oferte de produs.

Dmitrii Borodaciov, administrator al restarurantului „BEEF.Meat &Wine”: „Carta de vinuri a restaurantului alături de bucatele potrivite creează o atmosferă plăcută pentru oaspeții noștri Wine Friendly. Suntem bucuroși să participăm de fiecarea dată în proiecte interesante.”

Inga Mihov, manager de evenimente, restaurantul „MEZZO”: „La evenimentele Wine Friendly ghidate de somelieri, oaspeții noștri pot descoperi mai multe branduri de vinuri în combinație cu bucatele delicioase și pot acumula cunoștințe în arta degustării vinurilor. Încurajăm lumea să participe la degustările de vinurile autohtone – mândria Moldovei!”

Vinurile degustate au fost oferite de 19 vinării autohtone: „Albăstrele”,„Asconi”, „Carpe Diem”, „Castel MIMI”, „Chateau Vartely”, „Cimișlia Wineries”, „Cricova”, „Equinox”, „Et Cetera”, „F’autor”, „Gitana Winery”, „Maurt”, „Mezalimpe”, „Minis Terrios”, „Timbrus”, „Vinăria Bostavan”, „Vinăria din Vale”, „Vinăria Purcari” și „Vinuri de Comrat”.

vinarii WF III

Elena Uporova, marketing manager „Cimișlia Wineries”: „Programul Wine Friendly este o platformă ideală pentru comunicarea directă cu consumatorul. Acesta ne-a oferit posibilitatea de a prezenta publicului noul „Vero di Moscato” – vinul nostru aromat și ușor, perfect pentru vară.”

Dan Prisacaru, directorul vinăriei „Minis Terrios”: „Pentru noi, cei de la „Minis Terrios”, a fost o prima participare la aceste evenimente. Aici suntem promovați de către specialiști instruiți într-un mediu extraordinar. Mulțumim ONVV, Proiectului de Competitivitate al USAID Moldova și celor implicați pentru organizare!”

Seminar pentru profesioniști

În cadrul acestei ediții, ONVV și Proiectul de Competitivitate al USAID Moldova a organizat un eveniment specializat pentru somelieri și reprezentanții HoReCa, la care au participat peste 40 de profesioniști în domeniu. Evenimentul s-a axat pe introducerea conceptului de IGP și pe descoperirea calităților și avantajelor pe care le prezintă vinurile cu indicație geografică protejată.
Participanții au degustat 9 vinuri (3 albe, 3 rose și 3 roșii) din cele 3 regiuni IGP: „Codru”, „Valul lui Traian”, „Ștefan Vodă”, cu obiectivul de a determina tipicitatea vinurilor care provin din regiuni diferite. Prezentarea și degustarea vinurilor s-a desfășurat în format interactiv, în cadrul căruia somelierii invitați la eveniment au fost rugați să comenteze vinurile și să propună asocieri ale acestora cu bucatele din restaurante.

Masterclass pentru jurnaliști

La un eveniment similar au fost invitați și reprezentanții mass-media, care au avut posibilitatea de a se familiariza cu modul de degustare a vinurilor, au aflat despre semnificația IGP și regiunile cu indicație geografică protejată din Republica Moldova, precum și despre particularitățile fiecărei zone în parte. Alături de componenta informativ-educativă, evenimentul a conținut și un element de surpriză. Cei prezenți la masterclass au participat la concursul „Cel mai Wine Friendly jurnalist”, care a fost câștigat de echipa de la Radio Europa Liberă.

Oferta „1+1”

În cadrul proiectului Wine Friendly vizitatorii localurilor acreditate pot beneficia de oferta „1+1”: două pahare de vin autohton de calitate la preț de unul. Vinurile pot fi alese dintr-o listă specială elaborată de fiecare local și actualizată în fiecare zi cu noi opțiuni.
Oferta „1+1” este disponibilă în 5 localuri din capitală: „Codru”, „Kumanek”, „Propaganda”, „My Cafe” și „View Café & Restaurant”. Acestea servesc vinuri produse de vinăriile: „Albăstrele”, „Castel MIMI”, „Chateau Vartely”, „Chi”, „Cricova”, „Equinox”, „Et Cetera”, „F’autor”, „Maurt”, „Minis Terrios”, „Vinăria Bostavan” și „Vinăria din Vale”.

Alege un local „Wine Friendly”!

Dacă alegi un local care este acreditat „Wine Friendly”, acolo vei găsi o selecție impunătoare de vinuri, un meniu select și o atmosferă prietenoasă. În plus, restaurantele deținătoare ale acestui titlu împărtășesc o pasiune deosebită pentru vinurile de calitate, pe care ți le vor recomanda, te vor ajuta să le alegi și ți le vor servi ca la carte. Pentru o experiență culturală și gustativă de excepție, intră într-un „Wine Friendly Restaurant”, unde selecția vinurilor face un tandem armonios cu meniul gastronomic.

Fii și tu „Wine Friendly”!

Urmărește-ne pe pagina de Facebook „Wine of Moldova” pentru a deprinde cultura consumului conștient al vinului de calitate!
Reprezentanții localurilor interesate să se alăture campaniei pot găsi informații complete pe wfr.wineofmoldova.com

Despre Programul „Wine Friendly”

Distincția „Wine Friendly ” este oferită de Oficiul Național al Viei și Vinului și partenerul său strategic, Proiectul de Competitivitate al USAID Moldova, celor mai bune localuri din țară, care, în urma unui proces riguros de selecție, evaluare și perfecționare profesională, primesc Acreditarea de Calitate în Servirea Vinului. În cele două ediții anterioare ale campaniei „Wine Friendly” au fost acreditate 22 de localuri din capitală, care în prezent poartă cu mândrie însemnul calității serviciului de vinuri: „Beef. Meat & Wine”, „Buffalo Steak House”, „Carpe Diem”, „Casa della Reggenza”, „Codru”, „Gastrobar”, „Grill do Brasil”, „Kiku Steak & Wine”, „Kumanek”, „Mezzo”, „My Cafe”, „Nobil English Cigars Club”, „View Café & Restaruant”, „Oliva Rîșcani”, „Pani Pit”, „Pegas”, „Propaganda”, „Qbar”, „Tucano Kenya Coffee and Wine”, „UpTown”, „Vatra Neamului” și „Vinoteca Wine.md”

Despre ONVV

ONVV este expertul nr. 1 în sectorul vitivinicol, care contribuie la reglementarea și dezvoltarea domeniului, servind drept platformă pentru acțiunea comună a tuturor celor implicați în creșterea competitivității produselor vinicole, valorificarea autenticității și orientarea spre consumator. Printre obiectivele sale de bază se numără diversificarea piețelor de desfacere și promovarea vinurilor moldovenești prin programul național și brandul național vinicol „Vinul Moldovei. O legendă vie”.