(foto) A fost dat start BEST Hackathonului – timp de 24 de ore, participanții vor dezvolta aplicații

DSC_8805
Foto: A început BEST Hackatonul

Începe BEST Hackathon 2016 și în curând se vor da start celor 24 de ore în care 44 de participanți, grupați în 11 echipe, vor lucra la câte un produs. Minți strălucite s-au reunit pentru a spune „Code like there is no tomorrow” la deschiderea celei de-a doua ediții a hackathonului. Participanții s-au cunoscut, au glumit, plănuindu-și munca cu entuziasm.

BEST Hackathon este un eveniment organizat de BEST Chișinău, în cadrul căruia un grup de programatori se adună pentru a lucra la un produs sau la o idee. A doua ediție se desfășoară între 12 și 14 februarie și este destinată creării unei aplicații. Echipele participante, compuse din câte patru persoane, vor fi ghidate de către mentori – specialiști în domeniu. Timp de 24 de ore, peste 40 de studenți din domeniul IT vor avea ocazia să-și pună în evidență abilitățile în programare.


speaker1Dorin Bălan, unul dintre organizatori
Echipa Hackathon a lucrat până acum, iar de mâine este timpul vostru, voi trebuie să lucrați și să demonstrați de ce ați fost selectați. Aici aveți oportunitatea de a obține multă experiență, or experiența este un lucru pe care nu-l poți cumpăra cu bani. Aveți, de asemenea, oportunitatea să vă formați o echipă cu care să colaborați în viitor și, nu în ultimul rând, aici veți fi recompensați și cu premii.

 

speaker2Mihai Vlas, președintele organizației BEST Chișinău: Deja de nouă ani organizația noastră, prin evenimentele și competițiile organizate, pune la încercare cunoștințele studenților căpătate în procesul de studii. În următoarele 24 de ore urmează să vă stabiliți încă o provocare, un scop comun care să vă ducă către un rezultat finit. Faceți ceva bun!

 


Ana ChiritaAna Chirița, director ATIC
: Cât timp am fost studentă, nu m-am simțit niciodată programator și asta probabil pentru că nu am avut acces la astfel de evenimente. Ceea ce faceți este ceva care cultivă, motivează, care oferă posibilități să vă regăsiți ulterior în acest domeniu, lucrând pentru cineva sau chiar la o idee proprie. 

 

 

speaker3Eugen Gârlă, project manager la Târgul de Cariere: Am avut ocazia să lucrez în domeniul dezvoltării talentelor cam în 10 țări în această lume. Mulți mă întreabă care este diferența între talentele pe care le-am văzut peste hotare și talentele de la noi. Cred că cea mai mare diferență este că la noi talentele au uitat să viseze. Ceea ce vă doresc eu pentru următoarele 24 de ore este să visați cât mai mult și cât mai înalt.

 


speaker4Alexandru Machedon, director Starnet
: La vârsta de 23 de ani împreună cu câțiva colegi am creat compania Starnet, un succes pentru Republica Moldova. Cu un buget de doar 5.000 de euro inițial, am reușit să generăm venituri de zeci de milioane de euro. Echipa noastră își propune să investească în tineri, motiv pentru care o să vă susținem.

 


speaker5Elena Mutruc, Manager adjunct al Pentalog Chișinău
: Ceea ce ne reunește pe toți aici este pasiunea pentru domeniul tehnologiilor informaționale și dorința de a comunica cu oameni ce împărtășesc aceleași valori. Hackathonul oferă astfel oportunitatea de a interacționa și de a îmbogăți cunoștințele în domeniul IT și posibilitatea de a genera noi idei inovatoare. Succes și „Code like there is no tomorrow”!

Sfaturi de la mentori

Echipele participante vor fi ghidate în competiție de către șase mentori, specialiști în IT cu diferite backgrounduri, membri ai echipei Pentalog. Câteva sfaturi prinse în zbor în timpul prezentărilor de la evenimentul de deschidere:

1. O echipă de succes:

# știe să livreze valoare;
# are un lider bun;
# are un set de valori comune;
# are plăcerea de a petrece timpul împreună.

2. Lumea e plină de idei. Trebuie să găsiți nișa care nu e încă ocupată.

3. Cunoaște-ți-vă concurenții și învățați de la ei.

4. Trebuie să recunoașteți succesul.

5. Nu vă impuneți constrângeri care nu există pentru că de multe ori limitările vin din interior.

6. Nu vă concentrați atenția pe ceea ce nu știe cineva, ci dimpotrivă, pe ceea ce știe. La momentul potrivit, cereți ajutorul.

7. Setați-vă bine backlogul – lista cu tot ceea ce trebuie să faceți pentru a duce la bun final proiectul.

8. Împărțiți sarcinile după priorități. Dați prioritate elementelor de bază, dar nu uitați nici de cireașa de pe tort.

9. Trebuie să înțelegeți clar ce trebuie să faceți pentru a lua primul loc.

10. Împărțiți munca în etape.

Echipa #diez se întoarce și azi la Hackathon de unde vă vom spune mai multe despre echipe și ideile lor fantastice.

 

DSC_8734

DSC_8739

DSC_8743

DSC_8818

DSC_8773

DSC_8765

DSC_8756

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Autoare:Alina Gîrneț
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente