Pe 1 octombrie 2014, la Rotterdam, Olanda, Regina Maxima a deschis prima piață acoperită de produse proaspete și tradiționale din Țările de Jos, o clădire cu un design futurist care adăposteşte, pe lângă piaţa de alimente, 15 magazine, 8 restaurante, 228 de apartamente şi peste 1.000 de locuri de parcare.

Construcția în formă de potcoavă are o suprafaţă totală de 29.000 de metri pătraţi şi are în interior un desen mural impresionant denumit „Cornucopia”. Proiectul a fost realizat de firma MVRDV, în conformitate cu noile legi din Olanda, care cer ca pieţele să fie acoperite. Arhitecţii s-au inspirat din aspectul noilor pieţe din Stockholm, Barcelona şi Valencia şi au lucrat împreună cu artiştii Arno Coenen şi Iris Roskam.

Din punct de vedere tehnic, piața nu este o sală, ci mai multe străzi cu ștanduri, și a costat aproximativ 175 de milioane de euro. În timpul deschiderii, accentul a fost pus în principal pe prezentarea de produse proaspete.

Pentru ca vizitatorii complexului rezidențial să se bucure de toate facilitățile disponibile în cele mai bune condiții, arhitecții au închis spațiile libere cu doi pereți din sticlă, iar pe plafonul pieței au creat imagini cu produsele comercializate pe tarabele din interior, printate pe profiluri de aluminiu perforat.

Practic, blocul despre care vorbim a fost conturat peste piața deja existentă acolo, arhitecții amenajând toate facilitățile fără să iasă nici măcar un metro în afara perimetrului clădirii propriu-zise.

Construcția conferă acces public la diverse magazine, tarabe cu produse din toată lumea și restaurante, găzduind în același timp 228 de apartamente cu balcoanele orientate spre exterior.

001-rotterdam-markthal

03

04

07

08

10

17

19

21

22

23

25

Markthal_Rotterdam_-_diagram_materialisation_01_-__MVRDV.jpg-568d27a7080c6dde

MVRDV-wins-Rotterdam-s-Marketing-Award-2014-for-Markthal-00