(foto) Ediția de iarnă a Vernisajului Vinului a adunat peste 1.200 de persoane. Iată cum a fost la eveniment

Bubulici-photography-3992
Foto: Photo Credit: Dinu Bubulici

Cea de-a IX-a ediție a Vernisajului Vinului „Vernisaj Efervescent” a fost cu adevărat surprinzătoare, demonstrând din nou că interesul pentru Vinul Moldovei creşte și tot mai multe persoane doresc să-şi eleveze cultura consumului corect al vinurilor de calitate. Evenimentul a adunat circa 1.200 de persoane: oficiali de rang înalt, oaspeţi renumiţi de peste hotarele ţării, invitaţi speciali, jurnalişti, bloggeri şi sute de pasionaţi care apreciază calitatea.

Ediţia de iarnă a Vernisajului Vinului, care a avut loc în data de 21 decembrie 2015 la Palatul Republicii, a fost organizată de Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV) și Asociația Producătorilor și Exportatorilor de Vinuri, cu susținerea partenerului strategic, Proiectul de Competitivitate USAID.

Ion SULA, ministru în exerciţiu al Agriculturii şi Industriei Alimentare al Republicii Moldova: „Vernisajul Vinului este una dintre frumoasele ocazii când se adună într-o atmosferă somptuoasă toți iubitorii și amatorii vinului de calitate. Nu pot să nu remarc că ediție de ediție Vernisajul Vinului capată popularitate și adună tot mai mulți admiratori. Mai mult decât atât, mă bucur că Republica Moldova își mărește portofoliul de branduri vinicole, care devin tot mai cunoscute și apreciate: nu doar la nivel local, grație unor asemenea evenimente cum este Vernisajul Vinului, dar și la nivel internațional. Ministerul Agriculturii, alături de partenerul său în sector, Oficiul Național al Viei și Vinului, depune tot efortul, susținerea și încrederea, pentru ca produsele noastre vinicole să poată concura cu branduri de renume la nivel internațional. Grație vinificatorilor noștri, care își racordează nu doar exigențele față de calitatea produselor, dar și strategiile de piață, implementând standarde internaționale de calitate, Vinul Moldovei obține notorietate și își consolidează valoarea, dar și numele pe piața mondială. Vă invit să vă delectați cu surprizele acestei ediții, care este una surprinzătoare!”.

 

Dumitru MUNTEANU, director al Oficiului Naţional al Viei şi Vinului: „A devenit deja o tradiție ca în preajma sărbătorii de Crăciun să ne întâlnim în cadrul ediției de iarnă a Vernisajului Vinului. Astăzi suntem la cea de-a IX-a ediție a acestui eveniment de marcă, care își propune promovarea vinurilor premium adunate sub umbrela brandului de țară Vinul Moldovei. Pentru a IX-a oară consecutiv, împreună cu pasionații de vinuri de calitate, numărul cărora crește vizibil, celebrăm vinul de calitate, care capătă notorietate și își consolidează valoarea  și peste hotarele țării. Acesta este rezultatul eforturilor comune, atât ale autorităților și ale Oficiului Național al Viei și Vinului, cât și ale companiilor vinicole care au implementat standarde internaționale de calitate, iar în rezultat au reușit să creeze produse vinicole care pot concura cu marile branduri internaționale din domeniu. De asemenea, vreau să menționez importanța contribuției celor care se află astăzi aici în sală – cei pe care îi pasionează vinurile de calitate, care doresc să deprindă și să-și eleveze cultura consumului de vin”.

Premieră: distincția „Cavalerul Vernisajului Vinului 2015”

Cea de-a IX-a ediție a Vernisajului Vinului „Vernisaj Efervescent” a venit și cu premii deosebite pentru cei care s-au implicat activ în promovarea brandului „Wine of Moldova” pe piețele internaționale. Distincția „Cavalerul Vernisajului Vinului 2015” a fost acordată dlui Victor Guzun, ex-ambasador al Republicii Moldova în Estonia. Pe parcusul acestui an, diplomatul a participat, în calitate de ambasador al Vinului Moldovei, la mai multe evenimente de prezentare și promovare a Vinului Moldovei în capitala estoniană, Tallin, printre care și „FoodFest Tallin”, care s-a desfășurat în perioada 29-31 octombrie.

Eugen PÎSLARU, vicepreședintele Asociației Producătorilor și Exportatorilor de Vin din Republica Moldova: „Cu patru ani în urmă, Asociația Producătorilor și Exportatorilor de vin organiza pentru prima dată în Moldova acest eveniment inedit, conform unui model american de degustare publică. Astăzi, consumatorii de vin și producătorii locali așteaptă cu nerăbdare Vernisajul Vinului pentru a lansa vinuri noi pe piață. Vernisajul Vinului este un brand al industriei vinului, un eveniment de calitate, care trebuie dezvoltat și perenizat, iar Asociația Producătorilor și Exportatorilor va continua să coordoneze acest proiect de succes”.

12 restaurante  au primit distincția „Wine Friendly”

În cadrul Vernisajului, cele 12 restaurante, care, pe parcursul anului 2015, au fost acreditate în cadrul programului „Wine Friendly”, implementat de Oficiul Național al Viei și Vinului și Proiectul de Competitivitate USAID, și-au primit distincțiile „Wine Friendly”. Acestea au fost înmânate de Doina Nistor, director al Proiectului de Competitivitate USAID.

Doina NISTOR, director, Proiectul de Competitivitate USAID„USAID susţine Oficiul Naţional al Viei şi Vinului în iniţiativele sale de promovare a brandului unic de ţară „Vinul Moldovei. O legendă vie”. Programul „Wine friendly” și-a propus să împrietenească Vinul Moldovei cu restaurantele din Republica Moldova, pentru ca toţi consumatorii să beneficieze de cea mai înaltă calitate a serviciului de servire a vinurilor în restaurante. Or, este impropriu ca într-o țară vitivinicolă cu asemenea tradiții vinul să fie marginalizat în localuri. Ne bucurăm să constatăm că unele dintre cele mai bune restaurante din Capitală au urmat îndemnul nostru şi au acceptat provocarea de a deveni „Wine Friendly”. Localurile și-au îmbunătăţit meniurile pentru vinuri și au organizat instruiri despre servirea vinului , astfel încât consumatorii de vinuri de calitate, dar și turiștii să se poată delecta cu Vinul Moldovei, asortat cu cele mai potrivite bucate”.

„Vernisaj Efervescent” – o gamă variată de circa 200 de vinuri de calitate 

Ediția a IX-a a Vernisajului Vinului a adunat 36 de companii vinicole din RM, dintre care 26 de producători mari de vinuri și 10 producători mici de vinuri, toate reunite sub umbrela brandului de țară „Vinul Moldovei. O legendă vie”. Acestea au oferit oaspeţilor spre degustare aproximativ 200 de vinuri de calitate, dintre care 30 de vinuri noi.

Participanții au avut ocazia să aprecieze cele mai bune vinuri, oferindu-le vinificatorilor, în schimb, voturi. Câştigătorii concursului au fost Combinatul de Vinuri „Cricova” S.A., care a luat premiul „Vernisajul Efervescent”, pentru vinul spumant de tip aromat alb dulce, Capriccio, iar vinurile Lupi 2011 de la vinăria Gitana și Individo Rară Neagră Malbec Syrah de la Chateau Vartelly s-au învrednicit de premiul „Vernisajul în Roșu” .

Masterclass-uri profesioniste

Pentru a se alinia strategiei naţionale de promovare a brandul unic de ţară „Vinul Moldovei. O legendă vie”, în cadrul Vernisajului Vinului „Vernisaj Efervescent” au avut loc şi două masterclass-uri prezentate de somelierul de talie internațională, Vitalie Kovach. Peste 50 de vizitatori ai evenimentului s-au grăbit să afle secretele servirii și degustării perfecte de la specialistul cu o experiență de peste 15 ani în domeniu.

Primii cu care Vitalie Kovach şi-a împărtăşit experienţa au fost angajaţii şi reprezentanţii restaurantelor. În principal, discuţiile s-au axat pe elaborarea corectă a unui meniu al vinurilor, precum şi pe importanţa respectării cu stricteţe a codului de servire a vinului, ţinând cont de specificul restaurantului. Ulterior, somelierul din Ucraina a ţinut un seminar, sub forma unui ghid practic, dedicat publicului larg şi pasionaţilor de vinuri. Vitalie Kovach le-a împărtăşit oaspeţilor secrete utile pentru citirea etichetei de pe sticla de vin, pentru depozitarea vinului, pentru servirea acestuia, pentru degustarea şi asortarea vinului cu cele mai potrivite feluri de mâncare.

Vernisajul Vinului „Vernisaj Efervescent” – surprinzător!

Oaspeții Vernisajului Vinului s-au bucurat de o atmosferă deosebită, caracteristică sărbătorilor de iarnă. La intrare au fost întâmpinați cu pahare de vin spumant, iar pe întreaga durată a evenimentului a funcționat un „Champagne Bar”, la care erau servite trei tipuri de cocktailuri pe bază de vinuri spumante. Degustațiile de vinuri au avut loc pe fundalul melodiilor tematice de sărbători, interpretate de colectivul muzical coral „Cantabile”, precum și de trupa „Big Flash Band”. Pe parcursul evenimentului, magicianul Garry Cozma, prin trucurile sale, a reamintit participanților despre faptul că Vernisajul Vinului cu genericul „Vernisaj Efervescent” este cu adevărat surprinzător și magic, așa cum sunt și sărbătorile de iarnă!

Şi pentru a completa atmosfera de poveste, caracteristică Sărbătorilor de Iarnă, în incinta Palatului Republicii au fost amplasaţi doi brazi mari, alături de care oaspeţii evenimentului şi vinificatorii au făcut poze memorabile. Mai mult, doritorii de a achiziţiona cadouri pentru cei dragi au avut de unde alege, întrucât evenimentul a inclus şi o zonă specială – „Art Zone”, unde au fost expuse suvenire şi alte obiecte de artizanat.

Magia sărbătorilor s-a reflectat nu doar în decorul evenimentului, care a fost unul deosebit, dar și în caracterul filantropic al inițiativei. 10% din suma totală obținută din vinderea biletelor a fost donată unui tânăr student în anul întâi la Academia de Muzică, Teatru și Arte Plastice, Cristian Târșu, pentru a-și putea procura un saxofon, pe care în prezent îl închiriază pentru a susține examenele. Deși este extrem de talentat și a ocupat de două ori primul loc la concursurile raionale de muzică, nu are suficiente resurse pentru a-și achiziționa instrumentul muzical în care și-a pus speranța zilei de mâine.

Pe tot parcursul serii, participanții la Vernisaj au fost avut posibilitatea de a câștiga seturi de vinuri autohtone de calitate, în cadrul unei tombole. În total, 10 amatori de vinuri au plecat acasă cu seturi a câte două sticle de vin.

De asemenea, în ajunul sărbătorilor de iarnă, vizitatorii au putut achiziționa diverse vinuri de calitate la prețuri promoționale. Producătorii au comercializat sute de sticle de vin în cadrul târgului special amenajat la Vernisajul Vinului.

În vederea promovării consumului corect și moderat de vinuri de calitate, organizatorii au oferit în dar tuturor vizitatorilor pahare cu logo-ul „Wine of Moldova”, perfecte pentru a savura gustul și aroma celor mai selecte vinuri ale Moldovei, dar și broșuri informative care conțin datele de contact ale companiilor și ale produselor expuse la Vernisajul Vinului.

Despre Vernisajul Vinului

Vernisajul Vinului este un eveniment select dedicat promovării culturii vinului și a consumului vinului de calitate în Republica Moldova, organizat de Oficiului Național al Viei și Vinului și Asociația Producătorilor și Exportatorilor de Vinuri, cu susținerea partenerului  strategic, Proiectul de Competitivitate USAID. Manifestația a fost organizată pentru prima dată în 2011 și are loc în mod tradițional de două ori pe an, în ediții de primăvară și de iarnă, sub egida brandului de țară „Vinul Moldovei. O legendă vie”. Până acum, au fost organizate opt ediții ale evenimentului.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Autor:Elena Guțu
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente