Deseori diminețile posomorâte ne afectează întreaga zi, mergând pe circuit fără dragoste de viață, bună dispoziție și energie. Iată care sunt 10 lucruri pe care să le faci de dimineață pentru a avea o zi motivată.

#1. Ține minte „de ce”

PC: weheartit.com

PC: weheartit.com

Atunci când te trezești dimineața, adu-ți aminte „de ce”. De ce vei rezista o nouă zi în felul cum ți-ai planificat. Acest lucru ajută să păstrăm acea imagine în cap despre de ce e necesar să facem anumite lucruri în viața noastră și astfel nu trăim cu funcția autopilot, plecând automat zi de zi la lucru, la școală sau universitate fără a conștientiza de ce facem asta, de ce avem nevoie de acest lucru. Dacă răspunsul nu te satisface sau te întristează, probabil e timpul să îți schimbi locul de muncă sau direcția în care mergi.

„Întotdeauna lucrurile vor părea imposibile până le vom realiza.” (Nelson Mandela)

Conform unui studiu realizat în luna martie 2013, „Tranziţia de la şcoală la muncă”, observăm că 26,52 % dintre tinerii cu vârsta cuprinsă între 15 și 29 de ani sunt concentrați pe carieră, 51,59 % își doresc o familie fericită, 19,97 % vor neapărat să câștige bani și doar 1,18 % doresc, prin munca lor, să contribuie la dezvoltarea societății.

 

#2. Meditează îndată după ce te-ai trezit

PC: weheartit.com

PC: weheartit.com

Dis-de-dimineață, natura se trezește odată cu tine, totul fiind cuprins de liniște și pace. Acesta este timpul când încă nu ești supus stresurilor și grijilor pe care le avem pe parcursul zilei și iată momentul potrivit pentru meditație, pentru relaxare și echilibrarea gândurilor, a respirației, a energiilor din organism și regăsirii de sine în Univers.

Potrivit cercetărilor, meditația întârzie procesul de îmbătrânire a creierului, reduce efectele negative ale stresului și contribuie la înlăturarea emoțiilor negative.

„Succesul se ascunde în ambiția de a nu renunța.” (Marius Torok)

 

#3. Începe ziua cu câteva exerciții

PC: weheartit.com

PC: weheartit.com

Înviorarea de dimineața trezește nu doar creierul, ci și întregul corp uman, sistemul muscular și osos pregătindu-se pentru o zi lungă de muncă. De asemenea, în așa fel funcționează mai intens metabolismul. Potrivit unor studii, exercițiile pe nemâncate sporesc pierderea din greutate și previn acumularea unor kilograme nedorite.

Exersând sistematic, se îmbunătățește activitatea inimii, se ameliorează activitatea plămânilor, se îmbunătățește compoziția sângelui, apare buna dispoziție și dorința de a cuceri noi „înălțimi”.

#4. Bea un pahar de apă pe nemâncate

PC: weheartit.com

PC: weheartit.com

După o noapte de somn, organismul se trezește deshidratat, din această cauză e necesar, înainte de masă, să consumi un pahar de apă, iar dacă vei bea un pahar de apă cu lămâie, contribui la evitarea molipsirii de diverse viroze, vitamina C luptând cu virușii. O jumătate din cantitatea necesară de consum de apă pe zi, care constituie minim 1,5-2 litri, se recomandă să fie băută în primele ore ale dimineții, încât se detoxifică organismul și se reduce pofta de mâncare.

 

#5. Ia un mic dejun sănătos și balansat

PC: weheartit.com

PC: weheartit.com

Asigură-ți o alimentație sănătoasă dis-de-dimineață. Pentru a mânca sățios, dar și sănătos, se recomandă de evitat prăjeli și mâncăruri cu exces de grăsime, în favoarea fructelor și legumelor proaspete, a cerealelor și lactatelor.

O alimentație sănătoasă, o activitate motorie moderată, asociate cu practici de meditație, pot avea o influență puternică și curativă asupra bolilor, dar, în același timp, pot aduce schimbări benefice evidente în rutina cotidianului, diminuând stări precum îngrijorare, tristețe și suferință.

 

#6. Setează-ți o listă cu scopuri mici pe care să le îndeplinești în acea zi

PC: powerofpositivity.com

PC: powerofpositivity.com

Făcând trimitere la punctul #1, ne amintim de ce avem nevoie să parcurgem o nouă zi și ce trebuie să facem. Pentru a avea un zi eficientă, e bine să îți setezi o listă cu scopuri mici, dar importante, pe care să le îndeplinești. Atunci când vei avea acea foiță care să îți amintească de fiecare dată spre ce tinzi și pentru ce muncești, punctul țintă va fi tot mai aproape, iar când vei vedea că tot mai multe poziții se bifează, vei fi motivat să continui, pentru că „Atunci când îți dorești ceva cu adevărat, tot Universul contribuie la realizarea dorinței tale” – (Paulo Coelho).

 

#7. Ascultă muzică

PC: weheartit.com

PC: weheartit.com

Dacă pornești de dimineața muzica ta preferată, te încarci cu o doză de emoții pozitive. În același timp, te trezești mai ușor, mai cânți câteva versuri cunoscute și te pregătești de o nouă zi cu mișcări de dans. S-a demonstrat că la locurile de muncă muzica reduce nivelurile de stres și tensiune.

Puterea muzicii ne poate aduce într-o stare de liniște interioară, poate trezi voința și entuziasmul din noi, poate stimula concentrarea și poate îmbunătăți funcțiile intelectuale și creative, ajutându-ne să intrăm în stări de meditație profundă.

 

#8. Evadează din rutină

PC: weheartit.com

PC: weheartit.com

Deseori simțim cu am rămas blocați în rutina zilnică, trăind conform unui șablon prestabilit. Contează orice detaliu nou introdus în traseul obișnuit. Încearcă un alt drum spre școală, universitate sau birou. Mănâncă ceva ce nu ai mai încercat sau la care nu ai revenit de mult timp. Sună o persoană de care ți-a fost dor. Aventurează-te într-un loc pe care nu l-ai mai vizitat, fie un nou local cu înghețată gustoasă și băutură deosebită, fie un parc din alt sector prin care nu te-ai mai plimbat. Variind activitățile pe care să le faci în timpul liber, pe lângă obligațiunile zilnice, îți vei ridica moralul, te vei motiva să vrei să încerci lucruri noi și să ai o zi frumoasă.

„Întotdeauna fă ceea ce îți este frică să faci!” (Ralph Waldo Emersion)

 

#9. Pronunță unul sau multe citate motivaționale care îți plac

PC: weheartit.com

PC: weheartit.com

Amintește-ți un citat de motivare și pronunță-l fie în voce tare, fie în gând. Așa vei începe ziua cu o notă pozitivă și te vei inspira să faci lucruri importante pentru tine.

Dacă duci lipsă de citate, abonează-te la Motivarea Ta, care îți va trimite zi de zi mesaje motivaționale, despre care poți afla mai multe detalii pe #diez.

„Dă șansa fiecărei zile să fie cea mai frumoasă din viața ta.” (Mark Twain)

 

#10. Muncește mai inteligent, nu mai mult

PC: weheartit.com

PC: weheartit.com

Multe ore de lucru nu sunt benefice nici pentru creier, nici pentru corp. Încearcă o cantitate mai mare de lucru să o finisezi în mai puțin timp, astfel încât să îți rezervi timp altor activități, cum ar fi odihna, plimbarea și întâlnirile cu prietenii.

În Japonia există și un termen – „karoshi” pentru fenomenul decesului din cauza surmenajului de la muncă. Deci, lucrul în exces poartă după sine consecințe negative pentru organismul uman, afectând atât latura psihologică, cât și cea fizică. Ai grijă să balansezi lucrul și timpul liber pentru a obține formula fericirii.

„Ai încredere și acționează ca și cum ar fi imposibil să eșuezi!” (Charles f. Kattering)

 

BONUS: Zâmbește!

PC: weheartit.com

PC: weheartit.com

Zâmbetul este un adevărat medicament pentru organism. În momentul în care râzi sau zâmbești, în corp apar foarte multe efecte pozitive: sunt eliberate endorfinele, simți o bucurie reală, ai senzații plăcute, scapi de stres și de depresie, sunt ameliorate simptomele de durere, circulația sângelui este îmbunătățită, mușchii se relaxează, bătăile inimii sunt mai intense și crește imunitatea.

Trezește-te zâmbind lumii că te-a primit într-o nouă zi, fiind fericit că ai ocazia să trăiești. Zâmbește-ți când te privești în oglindă și vezi cum te luminezi ca un soare care de curând îți bate în geam, spunându-ți bună dimineața. Motivează-te în așa fel pe tine, dar motivează și lumea pe lângă care pășești în calea realizării dorințelor tale, zimbindu-le și lor, făcându-le ziua mai frumoasă.

„O zi în care nu ai râs este o zi pierdută.” (Charlie Chaplin)