Hackathonul „Generator” și-a desemnat finaliștii. După câteva săptămâni de lucru intens, au fost alese cele patru echipe care vor reprezenta Republica Moldova la Expoziția Mondială „Milano 2015”.
Echipele câștigătoare sunt:
# „Folks” – brand de accesorii și articole vestimentare, care are ca tematică tradițiile și valorile naționale, combinate cu viața underground și subcultura urbană. Tinerii inițiatori ai proiectului afirmă că folclorul poate căpăta un nou suflu, inspirându-se din lumea underground. Folks tinde să șteargă stereotipurile și să aducă ceva nou atât în stradă, cât și pe articolele vestimentare pe care le produc. Tinerii deja au creat câteva modele de tricouri și hanorace cu motive tradiționale, care au fost vândute cu succes. Site-ul brandului se află în proces de elaborare, însă puteți să le urmăriți activitatea pe pagina de Facebook. Acesta va dispune de un magazin online, unde veți putea procura tricouri, hanorace, jumpere, căciuli, brățări, chipiuri, ș.a. De asemenea, pe site va fi încorporat un blog cu istorii și evenimente din lumea undergroundului.
# Winefique – unicul blog profesionist despre vinurile moldovenești, care va permite atât turiștilor, cât și localnicilor să cunoască în detalii cultura și istoria vinurilor autohtone. Blogul va îmbina cele mai diverse informații, povestiri și noutăți despre produsele vinicole din Republica Moldova. De asemenea, a fost elaborat prototipul unui Wine Box – o cutie cu mostre de vinuri moldovenești, care va putea fi expediată, la solicitarea clientului, în orice colț al lumii, pentru ca destinatarul să-și poată crea o impresie despre vinurile moldovenești. Grupul țintă al blogului sunt gurmanzii internaționali, publicul larg și potențialii clienți. Blogul este deja activ, iar cei însetați de cunoștințe despre vin se pot delecta cu primele postări pe adresa winefique.com.
# Epic Travel – platformă online de turism activ. Aceasta va conține toate ofertele turistice existente deja în Republica Moldova. De asemenea, vor fi elaborate tururi și itinerare noi, interactive, în care turistul va interacționa în mod direct cu mediul rural și va percepe mai amplu coloritul poporului moldovenesc. Se va promova turismul activ, cel creativ, eco și agro turismul, precum și turismul gastronomic. Site-ul este deja activ. Accesează epictravel.me pentru a fi la curent cu cele mai deosebite oferte de călătorii în Moldova.
# We Love Moldova – o comunitate de promotori ai Moldovei, integrată într-o platformă de comerț online. Magazinul online îmbină brandurile a trei industrii: textilă – reprezentată de brandurile Din Inimă, vitivinicolă – reprezentată de Wine of Moldova și industria națională a turismului – reprezentată de Brandul de Țară. Site-ul conține o ofertă complexă a tuturor produselor prin care Moldova este recunoscută la nivel internațional. De asemenea, a fost lansat un program de Ambassadorship, care va desemna cei mai activi promotori ai Moldovei. Astfel, We Love Moldova tinde să creeze o rețea de oameni entuziaști, care vor contribui la răspândirea valorilor naționale prin promovarea vinurilor, a textilelor și a suvenirelor. Și tu poți deveni ambasador al Moldovei, accesând welovemoldova.com.
Fii cu ochii pe #diez pentru a cunoaște mai detaliat fiecare dintre câștigătorii hackathonul „Generator”.
Marta Odainic