(foto) Industria modei face bani din reclamele șocante

collager
Foto: PC: colaj #diez

Promovarea produselor în industria modei se axează în continuare pe idei şocante şi controversate, iar cea mai recentă dovadă în acest sens este mesajul sexist care s-ar ascunde în spatele noii campanii publicitare lansate de compania de accesorii Nine West.

Brandul american Nine West a reuşit să facă vâlvă cu recenta colecţie de pantofi, disponibilă din această toamnă în cele 600 de magazine din toată lumea. Aceasta propune modele destinate femeilor pornite la „vânătoare de bărbaţi“, celor care se întorc ruşinate acasă după o aventură de-o noapte sau mamelor emoţionate care se pregătesc de prima zi de şcoală a copiilor, ocazii identificate în mesajele campaniei. Iar pentru ca recomandarea să fie completă, descrierea pantofilor ideali pentru a merge la agăţat se continuă cu încurajarea: „Pe ei, tigreselor! Nu contează dacă te afli în căutarea bărbatului perfect pentru o viaţă sau a bărbatului perfect pentru moment… noi avem pantofii făcuţi pentru asta,“ relatează Adevărul.

 

PC: dailymail.co.uk
PC: dailymail.co.uk

Revista americană „Time“ a fost prima care a „înfierat“ nefericita abordare de marketing, într-un articol de săptămâna trecută. „Nine West a reuşit prin această campanie bizară să readucă femeia din secolul XXI la condiţia din anii ’50, când era definită strict de rolul de soţie şi de mamă“, se arată în ediţia online a publicaţiei.

Iar reacţiile negative vin nu numai din direcţia presei, ci şi din partea clientelor din toată lumea, care şi-au exprimat dezamăgirea faţă de jignirea pe care compania Nine West le-a adus-o reprezentantelor sexului frumos. „O campanie stupidă. Îmi plac pantofii, dar nu vă subestimaţi clientela revigorând ideea învechită a unui ideal masculin. Femeile de azi vânează succesul şi îndeplinirea unor obiective, nu vânează soţi“, a postat revoltată o clientă pe pagina de Facebook a firmei, alături de alte zeci de postări critice la adresa campaniei denigratoare.

Scandalul aduce vânzări

Nu a fost ocolit de scandal nici brandul Sisley, preluat de grupul Benetton, care oferea un alt înţeles expresiei „fashion addict“ (dependent de modă – n.r.) prin trimiterile mai mult decât explicite la consumul de droguri, regăsite în posterul unei campanii din 2007.

Afişul înfăţişa două tinere care prizau o rochie albă din noua colecţie Sisley, imagine despre care s-a spus că ar fi prezentat dependenţa de droguri într-o lumină atrăgătoare. Reclama a fost retrasă, urmare a reacţiilor negative din partea presei şi a clienţilor, iar reprezentanţii Sisley şi-au cerut scuze. Ironic, vânzările din acel an au dus la creşterea profitului companiei cu aproape 1 milion de dolari, conform cifrelor din raportul anual de vânzări.

 

PC: marketingmaniablog.wordpress.com
PC: marketingmaniablog.wordpress.com
PC: marketingmaniablog.wordpress.com
PC: marketingmaniablog.wordpress.com

Printre cei care au pariat întotdeauna pe campaniile publicitare şocante se numără şi designerul Tom Ford. Memorabile rămân imaginile erotice folosite în 2007 pentru promovarea parfumului bărbătesc care poartă chiar numele creatorului de modă american, afişele campaniei fiind interzise în multe ţări, dar apreciate în SUA.

În viziunea lui Neil Kraft, era în care campaniile şocante se loveau de cenzura impusă de televiziuni, de teama redactorilor-şefi ai revistelor de modă sau erau retrase de autorităţi din spaţiul public a luat sfârşit odată cu noua eră tehnologică. „Astăzi, Vestul Sălbatic înseamnă epoca digitală. Mijloacele de comunicare s-au schimbat radical în ultimii zece ani şi la fel se vor schimba şi mesajele către clienţi, dar şi răspunsul publicului către companii va fi mult mai direct, mai rapid şi mai intens“, declara profetic Neil Kraft.

PC: perezhilton.com
PC: perezhilton.com
PC: perezhilton.com
PC: perezhilton.com
PC: adevarul.ro
PC: adevarul.ro
PC: whattafashion.com
PC: whattafashion.com
PC: whattafashion.com
PC: whattafashion.com
PC: whattafashion.com
PC: whattafashion.com
Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente