Există oameni ce au un anumit comportament generat de anumiți factori. Iar dificilul constă în capacitatea noastră de a calibra acest comportament și a face în așa fel încât ei să ne devină prieteni.
Fiecare vorbitor în public are o temere clară față de provocatorii din sală sau cei care îi vor distruge prezentarea printr-o întrebare incomodă, printr-un comportament agresiv sau prin atitudine negativă.
Ce uită însă acești vorbitori e să se întrebe, ce stă în spatele acestui comportament? Ce îl face pe acel om sa fie agresiv?
S-ar putea ca cineva din ei să fi avut o ceartă înainte de a intra în sală, sau poate că are o noutate proastă primită câteva clipe în urmă. Alții pot fi cu o asemenea atitudine cu caracter cronic, adică e un fel de a fi – agresiv, în căutare de importanță și în necesitatea de a se afirma în public.
Ce trebuie să înțelegem clar este că asemenea comportament necesită atenția noastră. Ei vor să fie în centru, să fie remarcați. Cum?
Prima și cea mai de bază regulă, dacă ați depistat oameni de acest gen în sală, nu îi ignorați cu privirea. Pentru că ochii sunt oglinda sufletului, ei vor vedea în privirea voastră buna intenție și vor aprecia acest lucru.
Vorbiți cu ei așa de parcă v-ar fi cei mai apropiați ca cerc oameni.
Implicații în activități cum ar fi amenajarea sălii, proiectorului, unui flipchart sau orice altceva. Un lucru făcut în comun apropie oamenii. Ajutorul acordat va fi un motiv în minus pentru ei în a fi reci sau chiar agresivi față de voi.
Rolul unui speaker este în a putea să simtă publicul. Pentru că doar atunci poți interveni când știi unde e necesar și ai instrumentele gata pentru aceasta.
La workshop-ul din 19 iunie “Public Speaking – Un pas în față!” vom vorbi și despre alte instrumente prin care să depășiți situațiile de criză din cadrul discursurilor ce aveți a le duce în fața publicului.
Oratorie plăcută!