A fost lansată campania de informare pentru Recensământul Populației și al Locuințelor

fb_header__2_ (1)
Foto: PC: Statistica.md

Biroul Național de Statistica (BNS) a dat startul Campaniei de Informare pentru Recensământul Populației și al Locuințelor (RPL) 2014.

Anunțul a fost făcut astăzi printr-o conferință de presă de către Directorul general al BNS – Lucia Spoială, la care au participat reprezentantul UNFPA – Ian McFarlane și Președintele Consiliului Național al Tineretului din Moldova – Doru Curoșu.

Directorul general al BNS a accentuat importanța organizării și desfășurării Recensământului pentru Republica Moldova, un exercițiu care va contribui la identificarea politicilor şi planurilor naționale necesare parcursului european al societății.

Persoanele care vor efectua recensământul vor avea asupra lor patru tipuri de formulare de completare:
1. Chestionarul despre locuință urmează să conțină următoarele va conține date despre clădire, locuință şi gospodăriile casnice din aceasta. Acest chestionar se va completa pentru fiecare locuință, indiferent de tipul acesteia și statutul ocupării.

2. Chestionarul despre persoană va conține date despre persoanele cu reședință obișnuită în localitatea de recenzare, persoanele temporar absente (până la 12 luni), persoanele plecate în altă țară de 12 luni și peste. Chestionarul se va completa pentru fiecare persoană din gospodărie şi pentru fiecare persoană cu reședință obișnuită în spațiile colective de locuit.

3. Chestionarul privind spațiul colectiv de locuit se va completa pentru fiecare spațiu colectiv de locuit plasat pe adresă separată unul de altul.

4. Chestionar pentru persoanele cu ședere temporară se va completa de către persoanele cu ședere temporară în Republica Moldova (pe o perioadă de până la 12 luni), care locuiesc permanent în altă ţară.

Recensământul Populației și al Locuințelor este organizat o data în zece ani, scopul fiind colectarea și formarea resurselor informaționale oportune și veridice privind numărul populației, distribuția teritorială, componența sa după sex, vârstă, nivel de instruire, apartenența etnică și limba, statutul ocupațional, starea civilă, fondul de locuințe, condițiile de trai și multiple alte caracteristici socio-demografice. Aceste date sunt importante și necesare pentru buna funcționare a administrației publice centrale și locale de toate nivelurile, precum și pentru determinarea perspectivelor de dezvoltare social-economică a țării.

Share: Share on Facebook Share on Twitter Share on Telgram
Autoare:Olesea Cember
Comentarii
  • Știri pentru tine
  • Lifestyle din stânga nistrului

  • Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente